امام جمعه یزد؛

حل مشکلات نیازمند توجه به اقتصاد مقاومتی است

آیت الله ناصری:اگر بخواهیم مشکلات حل شود باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم که لازمه آن شکوفایی استعداد‌های نهفته در انسان‌ها برای رسیدن به خودکفایی واقعی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های نماز جمعه یزد با بیان بخش‌های از بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: باید برای حل مشکلات معیشتی مردم به صورت جدی برنامه ریزی کرد.

وی افزود: اگر بخواهیم مشکلات حل شود باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم که لازمه آن شکوفایی استعداد‌های نهفته در انسان‌ها برای رسیدن به خودکفایی واقعی است.

امام جمعه یزد تأکید کرد: باید با توجه به بیان حضرت امام خمینی (ره) درباره  "ما می‌توانیم" نگاه‌ها را به داخل به جای خارج تغییر دهیم و ضمن استفاده از نخبگان جوان کشور، نخبگان ایرانی مقیم خارج را به ایران دعوت کرد.

ناصری یزدی با بیان اینکه برخی تجهیزات و امکاناتی که وارد کشور می‌شود مانعی در برابر شکوفایی استعداد جوانان ایرانی است تصریح کرد: تعامل با دنیا به معنای معرفی ایده‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی (ره) به کشور‌ها و در عین حال آشنایی و شناخت کشور‌ها و ارتباط با آنهاست.

وی ادامه داد: باید صلح طلبی ایران را به کشور‌های دنیا بویژه مسلمان نشان دهیم و به صرف هزینه و پول لازم اعلام کنیم ایران به فکر استقلال و امنیت کشور‌های منطقه و همسایه است.

نماینده، ولی فقیه در استان با بیان اینکه ایران امنیت و استقلال سوریه و عراق را بازگردانده است، خاطرنشان کرد: این کشور‌ها برای آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها، سعودی‌ها و داعشی‌ها ناامن شده، اما قطعا برای مردم این کشور‌ها امن و ایمن شده است.

ناصری یزدی افزود: باید از بودجه زکات برای معرفی ایده‌های صلح طلبانه ایران و اسلام به جهانیان استفاده کرد و اجازه نداد استکبار از کوچکترین اتفاقی در ایران استفاده منفی کند.

وی ادامه داد: آن‌ها اتفاقات زشتی همچون قتل یک کودک را بزرگ می‌کنند، اما بریدن سر یک جوان عزیز توسط داعشی‌ها را ندیده و روی آن سرپوش می‌گذارند.

امام جمعه یزد در ادامه از مسئولان درخواست کند در برابر انتقاد‌ها آشفته نشده و به میان مردم بروند تا بتوانند علاوه بر آشنایی با درد‌ها، در مسیر حل مشکلات گام بردارند و این نکات در انتخاب وزرا نیز مدنظر باشد.

وی در ادامه درباره تحولات منطقه‌ای بر لزوم حمایت از حزب الله لبنان و شیعیان عربستان تأکید کرد و افزود: عربستان در قطیف در حالی دست به شیعه کشی و نسل کشی زده که دنیا در برابر این امر سکوت کرده است.

وی در پایان یادی از دکتر مجیبیان کرد و گفت: این پزشک یزدی فردی خدمتگزار و دلسوز بود که در وفاتش نیز به جای دسته گل با هزینه آن ۲ زندانی آزاد شد که باید این سنت و کار زیبا عبرت همه شود.

انتهای پیام/ص

اقتصاد مقاومتی با شکوفایی استعداد نخبگان محقق می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار