مدیر کل راه آهن جنوب شرق کشور:

جابجایی ۵۸۸ هزار تن بار بوسیله خطوط ريلی جنوب شرق

مديركل راه آهن جنوب شرق گفت: از ابتداي سال تاكنون ۵۸۸ هزار و ۳۶۲ تن بار از طريق خطوط ريلی جنوب شرق جا به جا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛  مجيد ارجوني اظهار داشت: از ابتداي سال تاكنون ۵۸۸ هزار و ۳۶۲ تن بار از طريق خطوط ريلی جنوب شرق جا به جا شده كه بخشي از حمل بار مربوط به بارگيری ۴۲۷ هزار و ۶۹۳ تن كالا بوده كه به ديگر استان‌ها و كشور پاكستان صادر شده است.

ارجونی با اشاره به اينكه بخشي از چرخه حمل بار نيز مربوط به امر تخليه است، تصريح كرد: همچنين در اين مدت ۱۶۰ هزار و ۶۶۹ تن كالا در ايستگاه راه‌آهن زاهدان تخليه شده است.

وي گفت: در سال جاري راه‌اندازي قطار مسافربری زاهدان- كرمان- يزد- اصفهان و بالعكس پيشنهاد شد كه قرار است طبق برنامه‌ريزي انجام شده اولين قطار مسافري زاهدان- اصفهان در هفته دولت راه‌اندازي شود.

وي با اشاره به اينكه تخصيص يك رام قطار مسافري چهار تخته در مسير زاهدان- تهران از ديگر اقدامات انجام شده توسط خطوط ريلي جنوب شرق است، افزود: عمده كالاهايي كه از طريق خطوط ريلي جنوب شرق به كشور پاكستان صادر شده گوگرد، گل سرخ و سيمان است.

ارجوني بيان كرد: به منظور ايجاد محوطه و فضايي در شان مردم اين استان در اين مجموعه ۲۰ ميليارد ريال هزينه شده است. ما در حال آماده‌سازي و تقويت زيرساخت‌هاي منطقه در مبحث ريلي در زمان اتصال خط زاهدان به چابهار و ادامه آن به زابل و مشهد هستيم.

مديركل راه آهن جنوب شرق افزود: حمل بار صادرات توسط راه آهن جنوب شرق در ۴ ماه ابتدايي امسال از طريق مرز پاكستان ۱۶۴ درصد، واردات ۵ درصد و ترانزيت بار ۵۰ درصد افزايش داشته است.

ارجوني گفت: نصب دستگاه توزين در خط ريلي سيستان و بلوچستان يكي از بزرگترين و منحصر به فردترين اقدامات راه آهن جنوب شرق است كه با وجود آن مي‌توان هم اينك قطارهاي ترانزيتي خط نرمال و عريض كشور ايران و پاكستان را نيز در كمترين زمان ممكن توزين كرد.

انتهای پیام/س

افزایش حمل بار بوسیله راه آهن جنوب شرق کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.