سازمان ملل: رژیم صهیونیستی به تعهداتش درباره نوار غزه پایبند نیست

سخنگوی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از پایبند نبودن تل‌آویو به تعهدات بین المللی‌اش در قبال ساکنان نوار غزه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری «الشرق الاوسط» مصر، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد بار دیگر با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به تعهدات بین‌المللی خود در قبال ساکنان غزه عمل نمی کند، خواستار پایان یافتن محاصره نوار غزه شد.

راوینا شامداستانی، سخنگوی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره وخامت شدید اوضاع انسانی در غزه به شدت اظهار نگرانی کرد.

وی درباره پیامدهای قطع جریان برق و نبود خدمات اولیه بهداشتی، پزشکی و آب آشامیدنی در غزه هشدار داد و تاکید کرد جریان برق که در روز با وجود افزایش درجه حرارت، بیش از چهار ساعت نیست، زندگی اقشار ضعیف جامعه را در غزه در معرض تهدید قرار داده است.

شامداستانی گفت: کمیسر عالی سازمان ملل متحد وضع رقت‌انگیز زنان، مردان و کودکان را در غزه که با بحران اقتصادی شدیدی مواجه‌اند، مشاهده کرده است. افزون بر این، محدودیت‌ها بر رفت‌وآمد نیز از عوامل رنج مردم شده است.

سخنگوی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد تاکید کرد اسرائیل به تعهداتش در قبال حقوق ساکنان نوار غزه پایبند نیست. به موجب قوانین بین‌المللی اسرائیل به عنوان نیروی اشغالگر مسئول حمایت از حقوق ساکنان غزه است. اسرائیل در این باره، مسئولیت‌های مشخص و واضحی دارد؛ اما اقدام آن‌ها در محاصره و بستن نوار غزه ادامه دارد و این اقدام بر ساکنان آن تاثیر منفی می‌گذارد. از این رو باید این محاصره برداشته شود.

انتهای پیام/

اسراییل به حقوق انسانی شهروندان نوار غزه پایبند نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار