ترامپ: به فیصله در مورد اعزام نیرو به افغانستان بسیار نزدیک شده‌ایم

رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که به زودی فیصله نهایی‌اش را در مورد اعزام عساکر اضافی به افغانستان، کشوری که شاهد طولانی‌ترین جنگ امریکا بوده‌است، اعلام می‌کند.

ترامپ: به فیصله در مورد اعزام نیرو به افغانستان بسیار نزدیک شده‌ایمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ترامپ در مصاحبه با خبرنگاران نیوجرسی گفت که این یک فیصله بزرگ است که در آن به بسیاری از نابسامانی‌ها رسیدگی شده‌است.

وی افزود: به فیصله نهایی بسیار نزدیک شده‌ایم بسیار نزدیک. این یک فیصله بزرگ برای ماست، در حقیقت در کشوری که شاهد طولانی‌ترین جنگ ۱۷ ساله امریکاست این فیصله بزرگ است. نابسامانی‌ها برای من به میراث رسیده و اکنون تلاش ما اینست که این نابسامانی‌ها کاهش بیابد.

 ترامپ مداخله واشنگتن در کشور‌های مختلف جهان را مورد انتقاد قرار داده‌ است اما در مورد دخیل بودن کشورش در افغانستان موقف تند ابراز نکرده‎است.

اچ آر مک مستر مشاور امنیت ملی رئیس امریکا یکی از حامیان سر سخت اعزام نیرو‌های اضافی به افغانستان است.

ترامپ در قدردانی از کارکرد‌های مک مستر به خبرنگاران گفت: من بالای جنرال مک مستر اطمینان کامل دارم او دوست ماست او دوست خودم است و یک مرد بسیار لایق. به او احترام قایل استم.

مایک پنس معاون رئیس جمهور و مک مستر مشاور امنیت ملی امریکا در نشست خبری نیوجرسی دونالد ترمپ را همراهی می‎کردند.

در حال حاضر ۸۴۰۰ سرباز امریکایی در افغانستان مستقر اند و انتظار می‎رود که حدود چهار هزار عسکر اضافی به این‎کشور فرستاده شود.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار