شیرجه ورزشکاران بوسیله فنر پراید!

تیم شیرجه استان آذربایجان شرقی با تخته‌های شکسته و با فنر‌های خودرو پراید سرپا مانده است همچنان به تمرینات خود ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان سال هاست ورزش کشور از کمبود امکانات و به اصطلاح سخت افزار رنج می برد. این کمبودها در برخی رشته ها بیشتر و در تعدادی دیگر کمتر به چشم می آید. به نظر می رسد تهران به عنوان پایتخت کشور باید دارای امکاناتی قابل قبول باشد اما شواهد چنین چیزی را تائید نمی کند.

نبود امکانات در شهرستان ها وضعیت تمرینی ورزشکاران را به فاجعه تبدیل کرده است. جالب آن که با همین امکانات ورزشکارانی از شهرستان ها به بدنه ورزش اضافه می شوند که در سطوح جهانی و آسیایی افتخار آفرینی می کنند. نمونه این اتفاق در شیرجه استان آذربایجان شرقی رخ داده است که قهرمانان زیادی را به جامعه شیرجه معرفی کرده است.

محمدرضا شکول سرمربی تیم شیرجه استان آذبایجان شرقی که عهده دار هدایت تیم ملی شیرجه در بازی های کشورهای اسلامی نیز بوده است درباره شرایط شیرجه در استان آذربایجان شرقی گفت: 14 سالی است تیم شیرجه آذربایجان شرقی در مسابقات قهرمان کشوری در جایگاه نخست قرار می گیرد و شرایط خوبی دارد. این استان پتانسل بسیار بالایی در شیرجه دارد و نیازمند حمایت و سرمایه گذاری است. مجتبی ولی پور که با سه مدال طلا به عنوان ستاره بازی های کشورهای اسلامی شناخته شد از استان آذربایجان شرقی است. 

او ادامه داد: با توجه به قهرمانی های تیم شیرجه  آذربایجان شرقی هیچ امکانات استانداردی ندارد. تنها دو تخته داریم که هر دو کاملا شکسته شده اند و ما با 12 شاه فنر خودروی پراید آن ها را سرپا نگه داشتیم اما کاملا حالت فنری خود را از دست داده اند. سکوهای موجود نیز بسیار کوتاه هستند.

شکول اضافه کرد: کار اصلی ما بر روی تخته فنر است. تخته محصول انحصاری آمریکاست و بسیار پرهزینه است. در این میان فدراسیون قول هایی را برای تامین تخته و سکو داده است اما هنوز اتفاقی رخ نداده است.

شیرجه همچنان چشم انتظار تجهیزات دست دوم !

داستان کمبود امکانات و نبود استخر استاندارد در رشته های آبی از جمله شنا، شیرجه و واترپلو داستانی تکراری است که با گره نبود بودجه ادامه می یابد و پایانی هم ندارد. حتی اگر برنامه های دقیق و کارآمدی برای رشته هایی مانند شیرجه طراحی شود، نبود امکانات خلل بزرگی در آن ایجاد خواهد کرد. مدت هاست فدراسیون قول ورود اقلام دست دومی را به جامعه شیرجه داده است اما هم چنان خبری نیست.

به نظر می رسد مسئولان فدراسیون قصد دارند چراغ خاموش چند ماه باقی مانده از ریاست فعلی را پشت سر بگذارند. آن چه که مشخص است تغییر روسای فدراسیون هاست اما این مشکلات و بی پولی است که بین مدیران دست به دست می شود و در این میان چند نسل از ورزشکاران مستعد قربانی خواهند شد.

 انتهای پیام /

 وضعیت امکانات  رشته شیرجه در کشور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار