هشتمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در لاهیجان برگزار خواهد شد.

 

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛  فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند از ۲۵ تا ۲۸ مرداد ماه جاری در شهر لاهیجان برگزار می شود.

وی افزود: هشتمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان و با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان این که تئاتر خیابانی، رسانه ای ارزشمند، تاثیرگذار و مردمی است، گفت : این هنر می تواند با ارتباط صمیمی و رو در رو با مخاطب خاص و عام به طرح مسایل اساسی و مشکلات پرداخته و با تقویت شناخت، انگیزه و شور، در ساختن جامعه ای سالم و مطلوب تاثیرگذار باشد.

فیروز فاضلی افزود: حفظ ریشه های فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی، ارتقای سطح دانش شهروندی، بهبود زندگی شهری و استحکام پیوند شهروندی، مشارکت در ساختن شهر سالم و پاک از اهداف برگزاری هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان است .

وی گفت : جشنواره امسال دارای ٢ مرحله بود که در مرحله اول ٣١٠ طرح و ایده از ٢٥ استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و ٧٥ طرح در مرحله اول پذیرفته شد از ٦٣ اثر تولید شده پس از ارزیابی داوران، ۱۵ نمایش برای اجرا در بخش مسابقه و ۵ نمایش در بخش کودک پذیرفته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: موضوعات شهروند، شعار سال، آسیب های اجتماعی، ترویج کتاب و کتابخوانی از موضوعات مورد توجه هشتمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان بوده است.

 

انتهای پیام/م.ع

برگزاری هشتمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند درلاهیجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.