عباس پور مطرح کرد؛

دانشجویان نباید به دنبال استخدام در مراکز دولتی باشند

رئیس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامیبا بیان اینکه دانشجویان نباید به دنبال استخدام درمراکز دولتی باشند،گفت: کارآفرینی و خوداشتغالی باید سر لوحه کارها قرار گیرد.

سابقه بالای دانشگاه علوم تحقیقات در حوزه تحصیلات تکمیلیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی عباس‌پور رئیس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تقدیر از رتبه‌های برتر کنکور سراسری ۹۶ با بیان اینکه تعداد قابل ملاحظه‌ای رتبه‌های برتر پس از قبولی در دانشگاه با افت تحصیلی مواجه می‌شوند، اظهار کرد: داوطلبان باید توجه داشته باشند که کنکور هدف نهایی تحصیل نیست و باید در دانشگاه نیز تلاش کنند.

 وی ادامه داد: بعد از انقلاب تلاش بسیاری انجام شد تا غول کنکور را جوانان به زانو در بیاورند و در‌های دانشگاه به روی آنها باز باشد که چنین هدفی محقق شده است.

 رئیس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به تجربیات ما در کارشناسی ارشد و کارشناسی، تلاش می‌کنیم دانشگاه‌ها با کیفیت قابل توجهی برای دانشجویان ارائه خدمت داشته باشند، البته فقط بحث آموزشی برای دانشجویان مطرح نیست چرا که انسان موجودی چند بعدی بوده و باید در همه جوانب حرفه‌ای عمل کند.

وی افزود: برای تحقق سایر اهداف از جمله تقویت روابط اجتماعی امکانات متعددی در دانشگاه از قبیل برنامه‌های ورزشی، مذهبی و آموزش‌های تخصصی در نظر گرفته شده است.

 عباس‌پور با اشاره به وضعیت دانشجویان واحد علوم تحقیقات گفت: یک سوم دانشجویان ما دانشجویان دوره کارشناسی و دو سوم آنها مقطع تحصیلات تکمیلی هستند، البته امسال در برخی رشته‌ها مانند مهندسی برق، مکانیک و حقوق در دوره کارشناسی پذیرش خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه این دانشگاه سابقه طولانی در دوره تحصیلات تکمیلی دارد، اظهار کرد: در زمینه مهندسی محیط زیست و آزمایشگاه‌های فیزیک پلاسما دستاورد‌های خوبی داشتیم.

رئیس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه باید از امکانات حداکثر استفاده را داشته باشیم، افزود: دانشجویان با تلاش خود می‌توانند به فردی فرهیخته و چند بعدی تبدیل شوند که دانشگاه صرفا بستر مناسبی برای رسیدن به این هدف می‌توانند ایجاد کنند.

وی یادآور شد: دانشجویان نباید فقط به دنبال استخدام در مراکز دولتی باشند، بلکه کارآفرینی و خوداشتغالی را باید سر لوحه فعالیت‌ها قرار دهند، چرا که جوانان بااستعداد و فرهیخته‌ای کشور وجود دارد که می‌تواند این هدف را تحقق ببخشد.

انتهای پیام/

دانشجویان به دنبال استخدام استخدام در مراکز دولتی نباشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
لطفا کار افرینی رو از خودتون شروع کنید
Iran (Islamic Republic of)
تحصیلات تکمیلی
۱۶:۰۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
من وامثال من که هیچ وقت پشتوانه بند(پ)نداشتیم حتی درخواب هم به فکر استخدام دولتی نبوده ونیستیم.استخدام دولتی مال از ما بهترونه
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۲۰:۱۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
ببخشید میخواهم بدونم کسی که رشته پرستاری مامایی اتاق عمل و ... رو خوانده چجوری به شغل ازاد مشغول بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
ترم پیش یعنی ترم ۴ ارشد و ترم آخر٬ برای ورودیهای سال ۹۴ برای چهار واحد پایان نامه حدود دومیلیون و چهارصد هزار تومان شهریه شبانه ارشد به حساب دانشگاه دولتی ..‌. واریز کردیم اما نه کلاس و نه هیچ راهنمایی از استاد راهنما دریافت نکردیم ٬ البته آخر ترم ۳ اساتید انجام یکسری کارها و سرچ ها رو از دانشجو برای پایان نامه خواستند که باید دانشجو مشغول میشد٬ اما این ترم حتی استاد راهنما جواب ایمیل هم نداد. دوباره باید برای ترم بعد ۴ واحد پایان نامه رو ثبت نام کنیم و شهریه ثابت واریز کنیم که میگن شهریه افزایش یافته و به جای ششصد و چهل و هشت هزار تومان باید هشتصد و خرده ای هزار تومان واریز کنیم.. دانشگاه برتر که این باشه وای به حال بقیه دانشگاهها... خدا کنه به ترم های بعدی نکشه که میگن جریمه هم باید پرداخت کرد.
میگن استاد راهنما سه میلیون و نیم برای هر پایان نامه دریافت میکنه...‌
بیچاره دانشجو..‌‌.درآمد مفت برای دانشگاه از جیب دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
سالهاست که دانشگاه آزاد مانند انگل خون مردم را تو شیشه کرده و دارن نسخه میپیچند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
یکی نیست بگه آقا خودت جات خوبه داری حقوق چقدری میگیری
بعد میگی جوانان بروند دنبال کارآفرینی
مگه شهریه های بالای شما جای کارآفرینی هم میذاره
منکه تا پنج سال باید قسط های شهریه ام را بدهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
یادش نخیر من سال 92 ارشد میکروبیولوژی آزاد قبول شدم چشمتون روز بد نبینه شهریه ترم اول 3/5 دراومد کلا بیخیال درس شدم