مدیر جهاد کشاورزی دزفول؛

لیموترش دزفول به بازار می آید

مدیر جهاد کشاورزی دزفول از آغاز برداشت محصول لیموترش از سطح 504 هکتار از باغ های این شهرستان و عرضه به بازار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد زارعی، مدیر جهاد کشاورزی دزفول در این خصوص اظهار کرد: با توسعه باغ های مرکبات دزفول بیش از 504 هکتار از باغ های این شهرستان به کشت لیموترش اختصاص یافته که از این سطح حدود 245 هکتار بارور هستند.
وی بیان داشت: برداشت محصول لیموترش از اواخر تیرماه آغاز و تا مهرماه ادامه دارد که پیش بینی می شود تا پایان زمان برداشت بیش از 3 هزار تن محصول برداشت شود.
زارعی گفت: با توجه به کیفیت محصول لیموترش دزفول و بازار مصرف خوب آن در خوزستان، این محصول در استان عرضه و به فروش می رسد.
مدیر جهاد کشاورزی دزفول در خصوص خسارت گرمازدگی به محصولات کشاورزی و باغ های مرکبات اظهار کرد: در فصل گرم امسال تعداد روزهایی که دما بالای 50 درجه بوده زیاد بوده است.
وی اذعان داشت: گرمازدگی خسارت فراوانی به محصولات کشاورزی به ویژه باغ های مرکبات منطقه وارد کرده است، گرما و داغی هوا در تابستان هم به میوه و هم به درختان مرکبات به ویژه درختان مسن تر خسارت وارد کرده است.
احمد زارعی تصریح کرد: درختان لیموترش به علت مقاومت بیش تری که در برابر گرما دارند کم تر آسیب دیده اما به دیگر درختان مرکبات خسارت بیش تری وارد شده است.
سطح زیر کشت باغ های مرکبات دزفول 5 هزار و 500 هکتار است که از این سطح 4 چهار هزار و 800 هکتار بارور هستند.
انتهای پیام/گ

برداشت لیموترش آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار