رشت؛

نشست هم اندیشی برای توسعه فرستنده های تلویزیونی در گیلان

راه های توسعه و تجهیز فرستنده های تلویزیونی صدا و سیمای مرکز گیلان بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حسن ظهیری مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان درنشست راه های توسعه و تجهیز فرستنده های تلویزیونی استان در زیبا کنار گفت : در زمان کنونی 310 فرستنده تلویزیونی در استان فعال است که از این تعداد فقط 60 فرستنده دیجیتالی است.

وی بابیان گزارشی از روند تجهیز فرستنده های رادیویی و تلویزیونی در مناطق مختلف شهری و روستایی استان افزود: ضروری است برای دیجیتال سازی 250 فرستنده باقیمانده اقدامات لازم به عمل آید.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: برای دیجیتال کردن هر فرستنده تلویزیونی به 150 میلیون تومان اعتبار نیاز است که در مجموع 40 میلیارد تومانی را طلب می کند و تامین این رقم مستلزم مشارکت مجموعه دستگاه های حاکمیتی ست.

رضا مسرور مدیرعامل منطقه ی آزاد تجاری – صنعتی انزلی نیز با بیان اینکه فرستنده زیبا کنار در حریم منطقه آزاد قرار دارد افزود : با توجه به اینکه این فرستنده 75 درصد جمعیت استان را پوشش می دهد ، لازم است تا برای نوسازی و تجهیز آن با صدا وسیمای مرکز گیلان مشارکت کنیم.

سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی نیز از عزم جدی نمایندگان استان برای تامین منابع لازم برای توسعه زیر ساخت های رسانه استانی در لایحه بودجه سال آینده خبر داد و تصریح کرد : باید تلاش شود تا همه فرستنده های آنالوگ استان به دیجیتال تبدیل شود.

 

انتهای پیام/ق

 

 

 توسعه و تجهیز فرستنده های تلویزیونی صداوسیمای مرکزگیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.