ذوالنور در موافقت با طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه‌آمریکا در منطقه:

ایران بنا ندارد که ناقض برجام باشد/باید بنیه دفاعی‌مان را تقویت کنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ایران بنا ندارد که ناقض برجام باشد به دنبال آن هستیم که همه دنیا حقانیت ایران در برجام را بپذیرد.

ایران بنا ندارد که ناقض برجام باشد/باید بنیه دفاعی‌مان را تقویت کنیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح یک فوریتی مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه، گفت: برجام دو طرف دارد که یکی طرف آن ایران و طرف مقابل آن گروه 1+5 است این در حالی است که بارها مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار داشته که جمهوری اسلامی ایران به همه تعهداتش در این توافقنامه عمل کرده است.

وی با بیان این که کاملا روشن است که طرف مقابل ما به تعهدات خود عمل نکرده است، اظهار داشت: اگر ما بخواهیم به طور جدی  طرحی داشته باشیم که جبران اقدامات آنان باشد باید از جنس نقض برجام تهیه شود.

ذوالنور با تأکید بر این اینکه جمهوری اسلامی ایران بنا ندارد که ناقض برجام باشد، تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم که همه دنیا حقانیت جمهوری اسلامی ایران در برجام را بپذیرد و روسیاهی بر زغال بماند و حداقل کاری که در این راستا انجام می‌دهیم رأی قاطعانه به طرح مقابله اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان این که آمریکایی ها با حفظ تحریم‌ها اجازه نمی‌دهند مردم ما از امتیازات برجام بهره‌مند شوند گفت: ما با رأی مثبت به این طرح باید با این اقدامات آمریکا مقابله کنیم.

وی ادامه داد: اگرچه ممکن است این طرح یک فوریتی نظر شما را که بغض و کینه نسبت به آمریکا دارید تأمین نکند اما ما نمی‌خواهیم ناقض برجام باشیم و در مقابله با آمریکا که توان دفاعی‌مان را نشانه گرفته است باید نیروهای مسلح و بنیه دفاعی‌مان را تقویت کنیم.

ذوالنور با تأکید بر لزوم تقویت دستگاه دیپلماسی و سازمان انرژی اتمی کشورمان برای مقابله با تحرکات آمریکا، گفت: در این راستا یک رقم بودجه قابل ملاحظه برای سازمان انرژی اتمی در نظر گرفته شده  است و ما از عرصه‌هایی که طبق برجام مجاز به فعالیت در آن هستیم خارج نمی‌شویم و ذره‌ای از حقوق ملت یاران کوتاه نمی‌آییم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
امریکا نیروهای مسلح ایران را تحریم می کند روحانی و ظریف می گویند نقض برجام نیست
امربکا تهران را هم با بمب اتمی شخم بزند
روحانی و ظریف می گویند نقض برجام نیست
آخرین اخبار