پایان امسال؛ آخرین مهلت برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی قزوین گفت: رانندگان تاکسی تا پایان امسال فرصت دارند تا در سامانه نوسازی تاکسی‌های فرسوده ثبت نام کنند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ دربندی زاده گفت: ممکن است به دلیل ایجاد نا هماهنگی بین اتحادیه تاکسیرانی کشور، شرکت ایرانخودرو و بانک‌ها این سامانه زودتر بسته شود به همین منظور از رانندگان خواسته می‌شود هر چه زودتر در این سامانه ثبت نام کنند.

پایان امسال؛ آخرین مهلت برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده

وی اضافه کرد: اگر مشمولین طرح در این سامانه ثبت نام نکنند به آن‌ها معاینه فنی داده نمی‌شود و پلیس راهور از تردد این خودرو‌ها در شهر جلوگیر خواهد کرد.

دربندی زاده تعداد تاکسی‌های فرسوده را هزار و ۵۰۰ دستگاه اعلام کرد و افزود: خودرو‌های سال ۸۶ به قبل مشمول این طرح هستند.

وی اضافه کرد: از اواخر سال ۹۴ تا کنون نزدیک به هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند.

به گفته مدیر عامل سازمان تاکسیرانی قزوین، تا کنون ۶۲۵ دستگاه تاکسی پژو، سمند و آریو تحویل داده شده است.

دربندی زاده با بیان اینکه ۵۴۲ دستگاه خودروی تحویل داده شده پژوه بوده است،  علت تقاضای بالا این خودرو را، مشکلات و هزینه‌های بالای خودروی سمند بیان کرد.

وی افزود: شرکت ایران خودرو اقدامات لازم برای بالابردن کیفیت خودروی سمند انجام داده است، اما برای اینکه فروش آن بالا رود مدتی طول می‌کشد.

دربندی زاده گفت : سازمان تاکسیرانی قزوین در تلاش بوده است که خودرو‌های با کیفیت و قیمت مناسب به رانندگان ارائه دهد، اما به دلیل مشکلات اقتصادی امکانش میسر نشد.

وی با اشاره به فعالیت ۳۸ دستگاه تاکسی آریو در قزوین گفت : از این خودرو‌ها به عنوان تاکسی بی سیم استفاده می‌شود.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی قزوین گفت : با توجه به بالا بودن کراینه این خودرو‌ها نسبت به پژو و سمند باعث شد تا تعداد مسافران این خودرو کاهش یابد به همین منظور طرح پایین آمدن کرایه این خودرو در شورا مطرح و تصویب شد.

دربندی زاده افزود: برای تسریع در روند تعویض تاکسی‌های فرسوده در حال رایزنی با بانک‌ها برای تسهیل در پرداخت تسهیلات هستیم.

وی افزود: در صورت انعقاد تفاهم نامه، قرار است تا به جای کارمندان حقوق بگیر سازمان تاکسیرانی ضمانت رانندگان را بر عهده بگیرد.

انتهای پیام/

 

سامانه ثبت نامه نوسازی تاکسی های فرسوده تا پایان اسفند ماه باز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار