در هفته آینده؛

واکسن آنفلوانزا در قم توزیع می شود

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم گفت:واکسن آنفلوانزا در مراکز بهداشتی استان توزیع می شود.

واکسن آنفلوانزا در قم توزیع می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ نیکپور، مدير گروه پيشگيری و مبارزه با بيماری های مرکز بهداشت استان با اشاره به اينکه بيماری آنفولانزا ميهمان ناخوانده و هميشگی اين فصول است، گفت: اين بيماری با علائم شاخصی چون تب بالای 38درجه، گلو درد، سردرد، درد عضلانی و سرفه بروز می کند.

وی افزود: برخی از مردم اين بيماری را با بيماری سرماخوردگی اشتباه می گيرند و از آنتی بيوتيک استفاده میکنند که هيچ تاثيری در درمان اين بيماری ندارد.

نیکپور با بيان اينکه يکی از راه‌های پيشگيری از بروز اين بيماری تزريق واکسن است، افزود: همه افراد می توانند از این واکسن استفاده کنند اما برخی از گروه های خاص مثل افراد بالای 65سال، زنان باردار، بيماران قلبی و ريوی مزمن، افراد مبتلا به ديابت و کسانی که از داروهای سرکوب کننده سيستم ايمنی استفاده می کنند، افراد مبتلا به سرطان، نارسايی کبد و کليه و کارمندان و کارکنان مراکز خاص مثل دامپزشکی، بيمارستان‌ها، بايد اين واکسن را تزريق کنند.

مدير گروه پيشگيری و مبارزه با بيماری های مرکز بهداشت قم با بیان اینکه واکسن آنقلوانزا به تعداد کافی در کشور وجود دارد، گفت: سال گذشته حدود شش هزار واکسن آنفلوانزا تزریق شد و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز مانند پارسال حدود 6هزار واکسن استفاده شود.

نيک پور افزود: در بهترين شرايط از زمان تزريق واکسن دو تا سه هفته طول می کشد تا ايمنی مناسب در فرد ايجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: بهترين زمان تزریق واکسن برای کسب بالاترین سطح ایمنی، تزريق واکسن در اواسط شهريور و اوايل مهر است.

انتهای پیام/ش

توزیع واکسن آنفلوانزا در قم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار