رشت؛

آغاز ساخت مجدد سد دیورش رودبار

استاندار گیلان : ساخت مجدد سد دیورش رودبار ، دوباره آغاز می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محمد علی نجفی استاندار گیلان پس از بازدید از ساخت سد دیورش رودبار در نشست با برخی از مدیران استانی و شهرستانی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ساخت این سد به علت وجود معارض و نبود ردیف بودجه‌ ای با وقفه مواجه شده است گفت : با رفع مشکل اعتباری و کددار شدن پروژه و حل مشکل معارض زمین‌ها در 2 تا 3 روز آینده عملیات ساخت این سد با جدیت بیشتر از سر گرفته می‌شود.

وی افزود: تاکنون بخشی از زمین‌های مورد نیاز ساخت سد دیورش تملک شده و راه دسترسی و ورودی تونل انحرافی نیز ساخته شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه اکنون هیچ گونه مانعی برای ادامه‌ ساخت سد دیورش وجود ندارد گفت : ساخت این سد یکی از مهم ترین مطالبات مردم شهرستان رودبار برای رفع نگرانی های آنان در زمینه تامین آب آشامیدنی است.

نجفی افزود: شرکت آب منطقه ای موظف است در مدت 18 ماه ساخت سد دیورش رودبار را بر اساس برنامه پیش بینی شده به پایان برساند.

وی اظهار داشت : این سد برای تأمین آب آشامیدنی شهرهای توتکابن، رستم آباد ، رودبار، منجیل ، لوشان و 28 روستای اطراف ساخته خواهد شد.

استاندار گیلان گفت : سد دیورش همچنین آب کشاورزی بیش از 600 هکتار از مزارع پایین دست را تأمین می‌کند.

نجفی تصریح کرد:هزینه ساخت سد دیورش 100 تا 150میلیارد تومان برآورد شده است .

ارتفاع سد بتنی غلطکی دیورش از پی 45 متر ، طول تاج آن 195 متر ، حجم بدنه 130 هزار متر مکعب ، حجم مخزن 2 میلیون 99 میلیون متر مکعب ، حجم قابل تنظیم آب 13 میلیون متر مکعب است.

 

انتهای پیام/م.ع

آغاز ساخت سد دیورش در رودبار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.