پس از برکسیت نیز ورود و خروج ایرلندی‌ها به انگلیس آزاد است

بر اساس طرح جدید ترزا می، شهروندان ایرلندی می‌توانند پس از اجرای برکسیت نیز آزادانه به انگلیس رفت و آمد داشته باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف؛ در دور گذشته مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، برنامه مشخصی برای شهروندان ایرلندی تدوین نشده بود. ایرلند شمالی و  جمهوری ایرلند نیز در حوزه بریتانیا قرار دارند؛ اما سرنوشت آنها درباره سفر به انگلیس پس از اجرایی شدن برکسیت، نامشخص بود.

دولت «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس، برای آغاز دور جدید مذاکرات برکسیت با اتحادیه اروپا، این مشکل را برطرف و اعلام کرد طرحی در دستور اجرا دارد که به موجب آن شهروندان ایرلند (شمالی و جنوبی) اجازه خواهند داشت به انگلیس آمد و شد داشته باشند.

هدف دولت انگلیس از این اقدام، آماده‌سازی طرحی است که به موجب آن منطقه شنگن میان انگلیس و جمهوری ایرلند برقرار می‌شود.

«دیوید دیویس»، وزیر برکسیت انگلیس، به زودی در دور سوم مذاکرات با «میشل بارنیه»، وزیر برکسیت اتحادیه اروپا، ملاقات می‌کند. یکی از مشکلات موجود در آخرین دور مذاکرات، مسئله سرنوشت مبهم ایرلند پس از برکسیت بود.

طرحی که دولت انگلیس ارائه کرده است، حمل و نقل کالا در مرز ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند را در مسیری ویژه که تحت کنترل دوربین‌های مداربسته است، امکان پذیر می‌کند.

با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، کشورهای انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی از اتحادیه اروپا جدا شده و دیگر آزادی آمد و شد میان مرزهای انگلیس و اتحادیه اروپا وجود ندارد. اما موضوع رفت و آمد آزاد میان انگلیس و جمهوری ایرلند همواره در مذاکرات برکسیت مورد بحث و تبادل نظر قرار داشت.

در دور قبلی مذاکرات، انگلیس اعلام کرد آن دسته از شهروندان اتحادیه اروپا که ساکن این کشور هستند، پس از برکسیت نیز اجازه ادامه سکونت در انگلیس را خواهند داشت. البته این موضوع به برخورداری حق مشابه برای شهروندان بریتانیایی ساکن کشورهای عضو اتحادیه اروپا مشروط شد.

 

انتهای پیام/

 ورود و خروج ایرلندی‌ها به انگلیس پس از برکسیت نیز آزاد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار