در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

شاکری: ما باید با گردنکشی‌های آمریکا با جدیت بیشتری برخورد کنیم

دبیر کل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: دولت باید بر اساس ساز و کارهای برجام نسبت به نقض عهدهای آمریکا شکایت کند.

برخورد با گردنکشی‌های آمریکا باید جدی‌تر باشدمجتبی شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به تصویب طرح اقدام متقابل نسبت به رفتارهای تروریستی آمریکا در منطقه گفت: ما باید با گردنکشی‌های آمریکا با جدیت بیشتری برخورد کنیم و این نوع برخورد نسبت به رفتارهای آمریکا ضعیف است.

دبیر کل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با اشاره به اقدام روسیه نسبت به اخراج 700 آمریکایی از خاک روسیه گفت: روسیه در حالی این اقدام را انجام داد که آمریکا طرح تحریم روسیه را فقط تصویب کرده بود و هنوز عملیاتی نشده بود. 

وی خاطر نشان کرد: اینکه ما بودجه برنامه موشکی خود را افزایش بدهیم، به خودمان مربوط است و نمی‌تواند نقض کننده برجام باشد و ما باید رفتاری تنبیهی نسبت به نقض برجام داشته باشیم.

شاکری با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده در ابتدای امضای برجام می‌گفتند مکانیزم‌های نقض عهد در آن گنجانده شده اظهار داشت: الان که آمریکا اشکال مختلفی از تحریم‌ها را عملیاتی کرده و به خاطر بی‌نظیر بودن آن در تاریخ به مادر تحریم‌ها مشهور شده تیم مذاکره کننده حتی یک شکایت هم علیه آمریکا مطرح نکرده است.

دبیر کل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ما باید نسبت به مادر تحریم‌ها پاسخ مناسبی دهیم اظهار داشت: مسئله اصلی ما همین مادر تحریم‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه این مسئله باید با ساز و کار برجام حل شود بیان داشت: اما عده‌ای چون نمی‌توانند نسبت به این مسئله اقدام مناسب انجام دهند از زیر بار این مسئولیت شانه خالی می‌کنند و مسائلی دیگر را پیش می‌کشند.

شاکری ادامه داد: آمریکا در حال اعمال تحریم‌هایش است و ما می‌گوییم از کسانی که علیه آمریکا افشاگری می‌کنند حمایت می‌کنیم درحالی که این اقدام جواب آن رفتار نیست و ما باید با شجاعت رفتاری متناسب و در حد همان اقدامات نسبت به آن‌ها در پیش بگیریم.

 

انتهای پیام /

 

تصویب طرح اقدام متقابل به رفتارهای تروریستی آمریکا در مجلس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار