کرمان؛

درخشش ورزشکار جیرفتی در مسابقات بین‌المللی روسیه

کیوان رستمی در قالب تیم نیروهای مسلح کشور در مسابقات بین‌المللی نظامی جام دوستی 2017 روسیه در مسابقات شنا و پنجگانه دریایی بر سکوی سوم ایستاد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مراسم استقبال از این قهرمان ورزشکار که در مسابقات شنا و پنجگانه دریایی نظامیان جهان در کشور روسیه موفق به کسب مقام سوم شده است، روز جمعه 27 مرداد جاری ساعت 11:30 دقیقه صبح قبل از نمازجمعه، جنب مسجد جامع شهر بلوک برگزار می شود.

روسیه بنیان‌گذار مسابقات نظامی جام دوستی است، که از سال 2011 این مسابقات را با مسابقه تانک، نفربر و توپخانه آغاز کرده و به تدریج آن را گسترش داده است، هم اکنون این مسابقات در 23 رشته نظامی برگزار می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران از سال 2016 در این مسابقات که در روسیه و قزاقستان برگزار شد، شرکت کرد که در این مسابقات تیم‌های مشترک سپاه و ارتش حضور یافتند و بین 18 تیمی که از کشورهای مختلف آمده بودند، ایران مقام پنجم را کسب کرد؛ این در حالی بود که برای اولین بار در این مسابقات شرکت می‌کرد.

جمهوری اسلامی ایران سال گذشته در حالی در این مسابقات شرکت کرد که نسبت به برخی تجهیزات و پیست‌های مسابقه آگاهی نداشت، به همین دلیل مسئولان بعد از اتمام مسابقات به تدریج در حال احداث این پیست‌ها در کشور هستند.

کشورهای قزاقزستان، روسیه و چین کشورهایی هستند که 23 رشته از مسابقات بین‌المللی نظامی جام دوستی 2017 روسیه در آن‌ها برگزار می‌شود، البته هر یک از این کشورها میزبانی تعدادی از مسابقات را بر عهده دارند، به عنوان مثال تیم‌های هوابرد، نفربر، «ش.م.ه» و توپخانه در چین، تیم‌های ادوات و تک تیرانداز در قزاقستان و تیم‌های کوهستان، تانک و تیم‌های دیگر در روسیه به میدان می‌روند.

روسیه در سال 2015 اعلام کرد هر کشوری که توانایی برگزاری این مسابقات را دارد اطلاع دهد تا تعدادی از رشته‌های نظامی در کشور درخواست کننده، برگزار شود؛ به همین خاطر کشورهای چین و قزاقستان اعلام آمادگی کردند و میزبانی برخی رشته‌ها را هم بر عهده گرفتند.

امسال هفتمین سال برگزاری این مسابقات بود و ایران با 16 تیم در این مسابقات حضور داشت که از سپاه تیم‌هایی مانند نفربر زرهی، ادوات، توپخانه و هوابرد و از ارتش هم تیم‌هایی مانند کوهستان، تک تیر انداز و استفاده از سگ‌های تربیت شده شرکت کردند.

 انتهای پیام/ب

حضور ورزشکار جیرفتی در مسابقات بین‌المللی نظامی  2017 روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.