نظری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دولت کابل باید مانع جذب نیروی داعش در افغانستان شود

استاد دانشگاه کابل گفت: دولت وحدت ملی با همراهی متحدین منطقه‌ای خود می‌تواند از جذب نیروی داعش در افغانستان جلوگیری کند.

دولت کابل باید مانع سربازگیری داعش در افغانستان شودعبدالطیف نظری استاد دانشگاه کابل در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران با اشاره به افزایش فعالیت‌های گروه تروریستی داعش در افغانستان اظهار داشت: به نظر می‌رسد این گروه با توجه به شکست‌های اخیری که در موصل متحمل شد و یکی از پایگاههای‌ کلیدی خود را از دست داد و همچنین پیروزی‌هایی که جبهه مقاومت در سوریه به‌دست آورد، به فکر تغییر استراتژی و انتقال زمین بازی‌خود به آسیانه میانه افتاده است.

استاد دانشگاه کابل با بیان اینکه افزایش فعالیت‌های گروه تروریستی داعش در افغانستان و حمله این گروه در روزهای اخیر به سفارت عراق و همچنین نسل‌کشی شیعیان در میرزا اولنگ گمانه‌زنی‌های کارشناسان سیاسی مبنی بر انتقال پایگاه آنان به افغانستان به عنوان یک کشور ناامن مستعد در منطقه را افزایش داده است، بیان داشت: بنده می‌توانم به صراحت بگویم بین تحولات منطقه و کشتار مردم بی‌گناه میرزا اولنگ یک ارتباط ارگانیک و سازماندهی شده وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه انتقال داعش به افغانستان به عنوان یک کشور استراتژیک در منطقه از هر جهت به سود این گروه تروریستی خواهد بود، گفت: داعش به دلیل نزدیکی به مرزهای روسیه و ایران که بزرگترین دولتهای مخالفش هستند و همچنین انتقال آسان اعضایش به آسیای  میانه به فکر حضور موثر و پررنگ در افغانستان افتاده است.

نظری خاطرنشان کرد: نقش حکومت افغانستان و متحدین منطقه‌ای این کشور می‌تواند در حل این بحران بسیار مهم و کلیدی باشد و از هرگونه سربازگیری و نیرو توسط داعش در افغانستان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار