آغاز فعاليت شوراهای اسلامی شهر و روستا از شهریور ماه

مديركل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گفت: دور پنجم فعاليت شورهای اسلامی شهر و روستا برابر با اعلام رسمی وزارت كشور از اول شهريور ماه آغاز مي گردد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛امير خسروانی مديركل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گفت: در راستای اجرای مطلوب تشريفات اداری مربوط، شيوه نامه نحوه استقرار و شروع بكار شوراها تهيه شده است كه جهت اجرا به فرمانداری ها و بخشداری ها ابلاغ خواهد شد كه اميد است بخشداران با هدف تبيين جايگاه سازمانی و اجتماعی اين نهاد در روستاهای استان با اتخاذ تدابير، برنامه ريزی و هماهنگی لازم نسبت به انجام دقيق و به موقع اين فرايند اقدام نمايند.


وی  با اشاره به نقش مهم شورای روستا در نظارت و برنامه ريزی های اجرايی در نواحی روستايی، گفت: از دو هزار و 597 روستای دارای سكنه استان، هزار و 609 روستا دارای شورای اسلامی مستقل هستند كه از اين تعداد هزار و 592 روستا دارای شورای سه نفره و 17 روستا دارای شورای پنج نفره است و 988 روستا زير نظر شورای بخش امور مختلف آنها هدايت خواهد شد.


خسروانی اضافه كرد: تعداد اعضای شورای اسلامی روستاهای استان 4 هزار و 861 نفر است كه از اين تعداد 3 هزار و 11 نفر جديد و 1850 نفر سابقه فعاليت در اين تشكل مردمی  و خدمت رسان را دارند.

 

انتهای پیام/ز

بیش از هزار روستا دارای شورای اسلامی هستند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.