جلالی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار:

سران قوا و نیروهای مسلح باید برای حل مشکلات کشور در کنار یکدیگر قرار بگیرند

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: سران قوا و نیروهای مسلح باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا بخشی از مشکلات کشور حل شود.

دوره سعی و خطای دولت گذشته است/ سران قوا و نیروهای مسلح باید برای حل مشکلات کشور در کنار یکدیگر قرار بگیرندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار ضمن گرامیداشت یاد شهدای رسانه و مدافع حرم به ویژه شهید حججی، گفت: از تلاش‌های شما خبرنگاران برای انجام رسالت کاری طرح سپاسگذارم. 

وی ادامه داد: خبرنگاری رسالت بزرگی است که شما برای روشن‌گری انتقال دقیق خبر و تبیین نقاط قوت و ضعف بر عهده دارید.

جلالی تأکید کرد: پدیده سلفی‌گری و جنگ و کشتار در داخل منطقه هر روز مصیبت بزرگی را بر مردم وارد می‌کند، در ماجرای شهید حججی یک فرزند مظلوم این کشور که برای دفاع از اهل بیت و مردم مظلوم منطقه در حال رزم بود با مظلومیت به شهادت رسید.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس اذعان داشت: تبیین وضعیت منطقه باید از سوی اصحاب رسانه منعکس شود البته تاکنون هم این اقدام انجام شده، در این میان حتی خبرنگارانی شهید یا مجروح شده‌اند. 

رئیس فراکسیون مستقلان ولایی بیان داشت: این رسالت بزرگ انسان را به آن سرزمین خون و وحشت می‌کشاند و تنها یک خبرنگار با ورود به این منطقه تصویر درستی برای مردمی که حضور ندارند تبیین می‌کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به مسائل داخلی کشورمان نیز گفت: امیدواریم جامعه خبری بتواند به حل مشکلات کنونی کمک کند، البته برخی فکر می‌کنند که باید از سوی جامعه خبری تمجید شوند اما رسانه‌ها باید نقاط قوت و ضعف مسئولان را بگویند. 

وی تصریح کرد: باید به این سمت پیش برویم که جامعه خبری از اخلاق دور نشود چراکه در جامعه‌ای دینی و ارزشی زندگی می‌کنیم که حیثیت افراد و حرمت خصوصی آن‌ها باید حفظ شود و نباید به هر قیمتی حقوق افراد تضعیف شود.

جلالی با بیان اینکه جامعه رسانه برای همه مشکلات اقتصادی کشور می‌تواند کمک کند افزود: رسانه‌ می‌تواند بازخورد جامعه را به مسئولان انتقال دهد زیرا احزاب در کشور وجود ندارد بخشی از مسئولیت تحزب به گوش رسانه‌ها و خبرنگاران افتاده که می‌تواند به مسئولان کمک کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ضمن اظهار امیدواری برای دولت دوازدهم در آستانه شکل‌گیری آن بیان داشت: دوره سعی و خطا گذشته و باید مسئولان نهایت همت خود را برای حل مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی به کار بگیرند.

رئیس فراکسیون مستقلان ولایی اذعان داشت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری ددر حوزه اقتصادی تنها راه گذر از این مشکلات اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و جامعه رسانه می‌تواند به جای پرداختن به حواشی و همچنین برجستگی اختلافات مسئولان به حل مشکلات کمک کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تأکید کرد: مسئولان با پرداختن به حواشی، کشور را دچار آسیب می‌کنند و جامعه رسانه می‌تواند با برجسته کردن مسئولانی که تنها حاشیه‌سازی می‌کنند در حل این مشکل کمک کرده تا دیگر این مقدار حاشیه‌پردازی انجام نشود.

وی اظهار داشت: جامعه رسانه و خبری می‌تواند نقش مؤثری برای آرام نگه‌داشتن کشور داشته باشد البته نه به صورت تفننی، بلکه به سمت تولید ملی، اشتغال، ایجاد فضای کسب و کار، حل و فصل مشکل سپرده‌گذاران مالی، صندوق‌های بازنشستگی ... باید پیش رفت تا حل شود.

جلالی تأکید کرد: مسئولان در هر سه قوه و نیروهای مسلح کشور باید با قرار گرفتن در کنار یکدیگر از 4 سال آینده عمر دولت دوازدهم به نیکی برای حل بخشی از مشکلات کشور به نیکی استفاده کنند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در پایان خاطر نشان کرد: اگر برای حل مشکلات کشور متمرکز نشویم نسل امروز و فردا ما را نخواهند بخشید.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار