کمیته امداد رامسر

برگزاری دوره آموزشی توان افزایی برای مددجویان رامسری

چهار دوره کارگاه آموزشی توان افزایی برای ۴۳۸ نفر از مددجویان تحت حمایت رامسر از ابتدای امسال تاکنون برگزار شد.

به  گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، پرویز سرایی مدیر کمیته امداد رامسر با اشاره به ارائه دروه آموزشی توان افزایی به مددجویان گفت: چهار دوره کارگاه آموزشی در بخش‌های پیشگیری از اعتیاد، آموزش تحکیم بنیان خانواده، آموزش به مستعدان اشتغال و خودکفایی و آموزش کمک‌های اولیه برای ۴۳۸ نفر از مددجویان تحت حمایت در این شهرستان از ابتدای امسال  تاکنون برگزار شد.


وی افزود: در این کارگاه‌ها موضوعاتی مانند پایدار سازی مشاغل طرح‌های اشتغال و خودکفایی در خصوص بهداشت فردی، بهداشت دام، مقابله با بیماری‌های دام، واکسیناسیون و کشت نهال توسط کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان به مددجویان آموزش داده شد.


مدیر کمیته امداد رامسر به اجرای سه طرح اشتغال از ابتدای امسال  تاکنون در این شهرستان به ارزش ۲۹۰ میلیون ریال اشاره کرد و گفت: طرح‌های اشتغال در بخش خدمات برای مددجویان اجرا شد.


سرایی افزود: ۵۲ نفر از مددجویان تحت حمایت در این شهرستان از دوره‌های مهارت آموزی، کارآفرینی، پایدارسازی و توسعه بهره‌مند شدند که ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان تحت حمایت در این شهرستان در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد رشد داشته است.


وی افزود: این نهاد توانسته است با فراهم آوردن امکانات لازم به منظور خودکفایی نیازمندان، کلاس‌های آموزشی در روستا‌ها در زمینه‌های کامپیوتر، خیاطی و آرایشگری برگزار کند.


سرایی با بیان اینکه این دوره‌های آموزشی برای ۲۲۵ نفر از مددجویان در دهستان اشکور برگزار شد، افزود: آمادگی و آشنایی مددجویان در زمینه امداد و نجات از اهداف برگزاری این آموزش‌ها بوده است.


وی گفت: در این دوره موضوعاتی مانند کارگاه‌های کوهستان، جستجو و نجات، کار با ست‌های نجات و سیستم‌های اطفای حریق و احیا مصدوم به مددجویان ارائه شده است.


هزار و ۲۹۳ خانوار کمک معشیت بگیر زیر پوشش کمیته امداد در رامسر هستند و از تمامی خدمات این نهاد بهره مندند.


انتهای پیام/آ


برگزاری کارگاه آموزشی در رامسر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.