رئیس اداره ادبی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی:

رقابت ۱۵ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر فارس

۱۵ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر استان فارس رقابت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی رنجبر رئیس اداره ادبی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی فارس از اعلام نتایج بازبینی نمایش‌های شرکت کننده در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر فجر استان خبر داد و گفت: ۱۰۷ متن به دبیرخانه جشنواره ارائه شد که هیات بازخوانی این دوره ۷۷ متن را شایسته حضور در مرحله بازبینی دانست که از این میان، ۵۳ اثر از ١٥ گروه نمایشی آثار خود را در این مرحله شرکت دادند.


وی افزود: تئاتر‌های «آبی‌ترین آسمان زمین» به کارگردانی محمد هاشم زاده از شیراز، «آخ اگه بارون بزنه» به کارگردانی گلناز صفوی از لامرد، «آگورا» به کارگردانی مسعود حیدری از شیراز، «اکبر کجاست؟» به کارگردانی محمدحسن محمودی از شیراز به مرحله نهایی راه یافته اند.


رنجبر بیان کرد: تئاترهای «این داستان را اولین بار آسیابانی پیر» به کارگردانی رزاق حسینی از قیر و کارزین، بخشی از آثار راه یافته به بخش مسابقه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان فارس هستند.


وی اظهار داشت: «بیست و سومین جلسه جن گیری» به کارگردانی مسعود احمدی از شیراز، «تدبیر» به کارگردانی صادق علی پور از شیراز، «جاندارمری» به کارگردانی عباس پرانداخته از لامرد، «جز به روایت کریستا گِتی» به کارگردانی داود باقرزاده از شیراز، «روایت‌ها حاکی از آن است که...» به کارگردانی حبیب مقیمی از لارستان، «سِوِن سی» به کارگردانی مجتبی راوش از کازرون، «سیره سیطره ارسلان بساسیری» به کارگردانی رضا طاهری از فسا، «لاموطا» به کارگردانی امیر بهبودنیا از شیراز، «هوملت» به کارگردانی مجتبی حسینی قیری از قیر و کارزین و «یک دقیقه روزمرگی» به کارگردانی هادی امامی مقدم از مرودشت دیگر آثار راه یافته به جشنواره تئاتر استان فارس هستند.


رنجبر ادامه داد: امسال هریک از آثار راه یافته به بخش مسابقه سه نوبت اجرا دارند و نشست‌های تخصصی با حضور داوران جشنواره در سالن غزل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برپا خواهد شد.


بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان فارس از ۲۰ تا ۲۳ شهریور به میزبانی ۴ تماشاخانه، مجموعه تئاتر شهر و تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در شیراز برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ر


اعلام نتایج بازبینی نمایش‌های جشنواره تئاتر فجر فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار