نخست‌وزیر تایلند اکتبر به واشنگتن سفر می‌کند

سفر لغو شده نخست‌وزیر تایلند به آمریکا در ماه ژوئیه، به ماه اکتبر موکول شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ وزارت خارجه تایلند اعلام کرد «پرایوت چان-او-چا»، نخست‌وزیر این کشور، اکتبر به واشنگتن سفر خواهد کرد تا با مقامات عالی‌رتبه آمریکایی ملاقات داشته باشد. گفتگو و رایزنی درباره مسائل تجاری و امنیتی و تحکیم روابط میان بانکوک و واشنگتن، از مهمترین محورهای این سفر خواهد بود.

«رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا، هفته گذشته سفری رسمی به تایلند انجام داد. از زمان کودتای نظامی در تایلند (سال 2014) او عالی‌رتبه‌ترین مقام آمریکایی بود که وارد بانکوک می‌شد.

تیلرسون در این سفر پیام دعوت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، را نیز به «پرایوت» رساند. وزارت خارجه تایلند اعلام کرد: قرار است نخست‌وزیر «پرایوت» و رئیس جمهور «ترامپ» درباره مسائل تجاری، سرمایه‌گذاری‌های مشترک، امنیت نظامی و اوضاع منطقه با یکدیگر گفتگو کنند.

پیش از این قرار بود سفر نخست‌وزیر تایلند به واشنگتن، در ماه ژوئیه انجام شود که لغو شد. دونالد ترامپ 30 آوریل تلفنی با نخست وزیر تایلند گفتگو کرد و مقامات دو کشور درباره روابط دوجانبه تبادل نظر کردند و ترامپ از پرایوت چان اوچا برای سفر به آمریکا دعوت کرد.

برخی رسانه‌های خبری ۲۷ ژوئن گذشته اعلام کردند تایلند قرار است خرید تسلیحات و تجهیزات از آمریکا را از سرگیرد و نخست وزیر تایلند در جریان سفرش به واشنگتن درباره همکاری‌های فنی و نظامی با مقامات این کشور گفتگو خواهد کرد.

همکاری‌های فنی و نظامی میان آمریکا و تایلند از سوی واشنگتن به طور یک جانبه پس از روی کار آمدن دولت کنونی تایلند در کودتای ۲۲ مه ۲۰۱۴ کاهش یافت و محدود شد.

دولت «باراک اوباما»، رئیس جمهور سابق آمریکا، روابط سرد با تایلند را که یکی از متحدان اصلی آمریکا خارج از ناتو است، تا پایان دوره ریاست جمهوری خود حفظ کرد. با روی کار آمدن دونالد ترامپ، مسیر بهبود روابط با تایلند از سرگرفته شده است.

 

انتهای پیام/

سفر نخست‌وزیر تایلند به واشنگتن در ماه اکتبر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار