شناسایی ۲۰ هزار مترمربع زمین وقفی در گناباد

از مرداد ماه سال قبل تاکنون ۲۰ هزار متر مربع زمین وقفی به ارزش پنج میلیارد ریال شناسایی شده است.

حجت الاسلام سعید غیرتمند رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد در نشست خبری با بیان اینکه ۵۰۰۰ مترمربع زمین نیز به ارزش یک میلیارد ریال خلع ید شده است، گفت: ۲۵ مورد دعوای حقوقی و ثبتی در دادگاه‌های عمومی مطرح شده که در ۱۸ مورد رای به نفع اداره اوقاف صادر شده که ۱۴ مورد اجرا نیز شده است.

وی با اشاره به اینکه یک مورد رای تخلیه علیه یک شرکت به ارزش ۱۰ میلیارد ریال بوده است افزود: از سال گذشته تاکنون، ۱۷ جلد سند با ۷۹ رقبه اخذ شده که ارزش ریالی آن ۱۱ میلیارد ریال است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد گفت: ۸۱ مورد سند نیز به سند تک برگی تبدیل شده که ارزش آن ۶ میلیارد ریال است.

حجت الاسلام سعید غیرتمند با بیان اینکه برای ۱۶۰ هکتار سند صادر شده است، یادآور شد: روندانته سند برای ۴۸ پلاک موقوفه نیز در حال پیگیری است.

وی افزود: چهار مورد دادخواست ابطال سند علیه اشخاص نیز در دادگاه مطرح که سند به نام موقوفه ثبت شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد با بیان اینکه یکی از وظایف اداره اوقاف، حفظ و حراست از موقوفات است، تاکید کرد: اجاره ب‌های بیش از ۱۰۰۰ رقبه بروز رسانی شده، این بروزرسانی متاسفانه در سال‌های گذشته انجام نشده است.

غیرتمند درخصوص بقاع متبرکه گناباد نیز گفت: بعضی از مردم در خصوص هزینه‌کرد نذورات بقعه متبرکه شبهاتی دارند که باید گفت، تمام نذورات در همان بقعه در بخش‌های مدیریتی عمرانی و فرهنگی هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۴۰۰ برنامه ملی و مذهبی در بقاع متبرکه گناباد انجام شده است، یادآور شد: بیش از ۱۲ هزار متر مربع از بقاع متبرکه توسعه، تکمیل یا مرمت شده‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد افزود: ۸۰۰ هزار نفر از زائرین امام رضا (ع) از بقاع متبرکه این شهرستان نیز زیارت کرده‌اند و ۵۰ هزار نفر نیز اسکان داده شده‌اند.

غیرتمند با اشاره به فعالیت‌های قرآنی اداره اوقاف گناباد، گفت: در سال گذشته، ۶۰۰ قرآن آموز با بیش از ۲۲ مربی در مجموع ۸۰۰ جزء قرآن را حفظ کرده‌اند و در حال حاضر نیز ۳۰۰ نفر ثبت نام شده‌اند.

وی با بیان اینکه در بحث مسابقات قرآنی یک رشد چهار برابری صورت گرفته است، افزود: دو محفل انس با قرآن نیز از سال گذشته تاکنون برگزار شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد با بیان اینکه ۱۴ وقف جدید نیز در این شهرستان صورت گرفته است، افزود: این موقوفات با نیت توسعه آب انبار‌ها و عزاداری امام حسین (ع) بوده است.

انتهای پیام:ح. ت.
 


شناسایی ۲۰ هزار متر مربع زمین وقفی به ارزش ۵ میلیارد ریال در گناباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.