پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور از تاکستان های ایوان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایوان گفت: بیش از 390 هکتار از اراضی شهرستان ایوان به انگور اختصاص دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایوان با اشاره به اینکه برداشت محصول انگور عسگری از 10 مردادماه در این شهرستان آغاز شده است، گفت: پیش بینی می شود سه هزار تن انگور توسط باغداران تولید و روانه بازار مصرف شود.


عباس سرتنگی افزود: سطح کل باغ های این شهرستان 828 هکتار است که از این میزان 390 هکتار به انگور اختصاص دارد.


وی افزود: از مجموع تاکستان های این شهرستان 310 هکتار به انگور عسکری و 80 هکتار به انگور یاقوتی اختصاص یافته که در نوع خود از مرغوب ترین محصولات در سطح استان و کشور بوده و تاکنون 100 تن انگور عسگری برداشت و روانه بازار شده است.


مدیر جهاد کشاورزی ایوان میزان اشتغالزایی در باغ های سطح شهرستان ایوان را بصورت مستقیم 800 نفر و بصورت غیر مستقیم یک هزار و 500 نفر اعلام کرد و یادآور شد: میانگین تولید انگور عسگری در هر هکتار 25 تا 30 تن و بصورت موردی نیز 52 تن در هر هکتار است.


سرتنگی گفت: فاز مطالعاتی پمپاژ منطقه روان میان شهرستان ایوان در راستای توسعه باغات انگور به مساحت 240 هکتار به پایان رسیده و در صورت فراهم شدن شرایط طی سال جاری یا سال 97 کلنگ اجرا شدن آن به زمین زده می شود.


وی با بیان اینکه کار برداشت انواع انگور و میوه های دیگر از سطح 828 هکتار اراضی باغی ایوان ادامه دارد، افزود: سالانه 10 هزار تن میوه به ارزش اقتصادی 60 میلیارد ریال از باغ های این شهرستان تولید می شود.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایوان اضافه کرد: تغییر روش های نگهداری محصولات، اصلاح روش های آبیاری، اجرای سیستم مکانیزه آبیاری و مبارزه با آفات از عوامل موثر در افزایش تولید در این شهرستان است.


مجموع اراضی کشارزی شهرستان ایوان 20 هزار هکتار است که 828 هکتار آن باغی و بیش از 19 هزار هکتار را اراضی زراعی تشکیل داده است.


ایوان با جمعیت 55 هزار نفر در 35 کیلومتری شمال استان ایلام قرار دارد.

 

انتهای پیام/ح

 

اشتغال یک و 500 نفری در تاکستان های ایوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.