مقام‌های امنیتی می‌گویند، این طرح در نخست روی نقاط دیپلماتیک شهر کابل تمرکز دارد و پس از آن بخش‌های دیگر پایتخت را نیز در بر خواهد گرفت.

طرح جدید امنیت سازی شهر کابلبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مقام‌های امنیتی می‌گویند، این طرح در نخست روی نقاط دیپلماتیک شهر کابل تمرکز دارد و پس از آن بخش‌های دیگر پایتخت را نیز در بر خواهد گرفت. به باور آنان، ایجاد ۲۶ ایست بازرسی برای جلوگیری از ورود وسایط با تناژ بلند، یکی از موارد اساسی شامل این طرح است.

محمدسالم احساس، سرپرست فرماندهی پولیس هنگام معرفی این طرح می‌گوید، طرح امنیتی تازه به هدف تأمین امنیت شهر کابل به ویژه ساحات دیپلماتیک ساخته شده است. به گفتۀ او، طرح تازۀ امنیتی شکل توسعه‌یی دارد و در سراسر پایتخت و اطراف آن عملی می‌شود. سرپرست فرماندهی پولیس کابل می‌افزاید که برای عملی‌کردن این پلان تمام نهادهای امنیتی پایتخت به گونۀ هماهنگ کار می‌کنند.

استفاده از سگ‌های آموزش‌دیده در ایست‌های بازرسی، نصب دستگاه‌های بازرسی سیار و کمره‌های امنیتی در سطح شهر، گشت‌زن‌های سیار و افزودن یک کندک ۵۰۰ نفری در قطعۀ ضد آشوب از مواردی‌اند که در طرح جدید امنیتی گنجانده شده‌اند. مسؤولان شهرداری کابل و زون پایتخت نیز در این نشست می‌گویند، برای حمایت از طرح تازۀ امنیتی برنامه‌های حمایتی‌یی را روی دست دارند.

الهام‌عمر هوتکی، رییس زون پایتخت می‌گوید، برای کاهش ازدحام ترافیکی در جادۀ وزیرمحمد اکبرخان، جاده‌یی بدیل در نظر گرفته شده تا از حجم رفت‌وآمد در این ساحۀ دیپلماتیک کاسته شود. طرح تازۀ امنیتی کابل در حالی عملی می‌شود که پایتخت در این اواخر شاهد رویدادهای مرگ‌بار تروریستی بوده است.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.