تفاهم نامه ای برای گسترش فرهنگ مصرف بهینه آب

تفاهم نامه همکاری بین آبفاشهری مازندران و سازمان مردم نهاد استان منعقد شد.

به  گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ذاکری مدیرعامل شرکت آبفاشهری مازندران از امضای تفاهم نامه همکاری آبفاشهری مازندران و سازمان مردم نهاد استان خبر داد و گفت : این تفاهم نامه در ۷ ماده و با هدف تغییر الگوی مصرف منعقد شد.

 

وی آموزش و ترویج مصرف بهینه آب به جمعیت هدف، برگزاری کارگاه های آموزشی و توسعه ضرورت حفظ محیط زیست با اجرای طرحهای فاضلاب را از جمله مفاد این تفاهم نامه بیان کرد.

 

مدیرعامل شرکت آبفاشهری مازندران گفت: در راستای گسترش فرهنگ مصرف بهینه آب وضرورت حفظ محیط زیست تفاهم نامه همکاری بین شرکت آبفاشهری مازندران و سازمان مردم نهاد این استان منعقد شد.

 

ذاکری با اشاره به اینکه با افزایش دمای هوا در فصل تابستان، میزان مصرف آب مشترکین نیز افزایش می یابد، افزود: با توجه به کمبود آب در کشور، ضروری است مشترکین در مصرف آب صرفه جویی کنند.

 

وی گفت : در گذشته های نه چندان دور استان مازندران از میزان بارندگی درخور توجهی برخوردار بوده که منجر به فراوانی آب در رودخانه ها و سفره های آب زیرزمینی شده است ولی در سالهای اخیر میزان بارش در این استان به حداقل رسیده و کاهش آب سفره های زیرزمینی و رودخانه ها را در پی داشته است که این امر ضرورت مدیریت مصرف را اجتناب ناپذیر می کنند.

 

ذاکری با بیان اینکه سعی می کنیم با اجرای طرحهای کارشناسی شده از جمله استفاده از آبهای سطحی به منابع آب پایدار دسترسی یابیم، افزود: صرفه جویی مشترکین نیز در این زمینه می تواند موثر باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه کمبود آب مسئله ای است که بیشتر استانهای کشور به آن دچار هستند ، گفت: برای برون رفت از این کمبود مشترکین باید حداقل ۲۰ درصد در مصارف روزانه خود صرفه جویی کنند.

 

انتهای پیام/آ

 

انعقاد تفاهم نامه همکاری در آبفار شهری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.