انجام اولین عمل جراحی ایمپلنت به روش هیپنوتیزم در مشهد

جراحی کاشت ایمپلنت دندانی برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بدون استفاده از مواد بیهوشی و انجام هیپنوتیزم با موفقیت انجام شد.

انجام اولین عمل جراحی ایمپلنت به روش هیپنوتیزم در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر فتحی دانشیار بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هیپنوتیزم برای بیمارانی استفاده می شود که فرد نسبت به استفاده از داروهای بی حسی و بیهوشی حساسیت داشته یا به دلیل ترس بیش از حد یا اضطراب مانع انجام فرایند درمانی شود.

وی افزود: هیپنوتیزم یک فرایند و یکی از حالت های مغز است که با تغییرات و تحولاتی که در متابولیسم مغز در دقایقی که شخص در حال هیپنوتیزم است اتفاق می افتد و شخص را وارد وضعیت بی حسی، بی دردی و آرامش می کند.

دکتر فتحی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در علم هیپنوتیزم در سطح آسیا پیش قدم است و در کل دنیا بیشترین حوزه های پژوهشی علم هیپنوتیزم را به خود اختصاص داده است.

دانشیار بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این علم در خصوص بیماران سرطانی که با دردهای بسیار زیادی همراه هستند بسیار کمک کننده است و تا کنون انواع جراحی های ارتوپدی، برداشت توده چربی، کنترل درد پس از تعویض پانسمان سوختگی، کنترل درد پس از برداشتن کیسه صفرا و جراحی های ریشه دندان به شیوه هیپنوتیزم انجام شده است.

انتهای پیام// م.م

پیش قدم بودن دانشگاه علوم پزشکی مشهد در علم هیپنوتیزم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار