در حمایت از تولید دارو در کشور باید قانون سازمان دامپزشکی، تقویت شود

برای حمایت از تولید دارو در داخل کشور لازم است قانون سازمان دامپزشکی در این زمینه، تقویت و حمایت شود.

در حمایت از تولید دارو در کشور باید قانون سازمان دامپزشکی، تقویت شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، مهدوی‌نژاد، مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور در مراسم بازدید از شرکت داروسازی در شهرستان فریمان، تولیدکنندگان دارو را محروم از قوانین حمایتی دانست و گفت: وزارت بهداشت دغدغه‌ای برای پیشگیری از بیماری ندارد.

وی گفت: کارخانجات تولید دارو در کشور کمتر از خارجی‌ها نیستند، اما متاسفانه از قوانین حمایتی محرومند.

مهدوی نژاد با بیان اینکه در حال ایجاد سرعت‌گیر‌هایی در مسیر واردات دارو در کشور هستیم، گفت: مجلس برای حمایت از تولید ملی باید به این موضوع ورود کند.

وی ادامه داد: ما به دنبال حمایت همه جانبه از تولید داخل هستیم به شرط اینکه سازمان دامپزشکی به عنوان سازمان نظازتی مورد حمایت قرار گیرد، سیاست وزارت بهداشت مبتنی بر درمان است و دغدغه‌ای بر پیشگیری ندارد حال آنکه سیاست ما در سازمان دامپزشکی براساس پیشگیری است.

در حال حاضر شرکت‌های داروسازی داخلی برای ورود مواد اولیه خود ۹ درصد ارزش افزوده به گمرک میپردازند حال آنکه وارد کنندگان دارو این مبلغ را نمی‌پردازند.

در ادامه این بازدید، یساقی فرماندار شهرستان فریمان گفت: فریمان در تولید محصولات گلخانه‌ای رتبه اول استان را دارد و به زودی این شهرستان به عنوان شهر گلخانه معرفی خواهد شد.

وی افزود: شاهان گرماب از جاذبه‌هایی است که میتواند به یک برند گردشگری در استان تبدیل شود، فاز چهارم شهرک صنعتی کاویان در حال مطالعه است، اما متاسفانه این ظرفیت‌ها مغفول مانده است.

وی ادامه داد: در صورت سرمایه‌گذاری، اگر بتوانیم درصد کمی از زائران مشهد را به این منطقه جذب کنیم، تحول بزرگی برای این شهرستان خواهد بود.

مطهری، یکی از داروسازان داخلی در شهرستان فریمان در این مراسم گفت: این شرکت داروسازی داخلی سبد کالایی خود را از 24 قلم دارو در سال 74 به 77 قلم دارو درامسال رسانده است.

وی افزود: این شرکت قادر به تولید روزانه50 هزار دارو در تنوع77 قلمی است و بخش زیادی از تولیدات به دارو‌های تزریقی مربوط می‌شود.

این داروساز ادامه داد: طرح توسعه داروسازی نصر با ۴ خط تولید از جمله سوسپانسیون تزریقی از ۵ ماه پیش در این شهرستان آغاز شده است.

انتهای پیام//ف. ح

 


ایجاد سرعتگیر در واردات دارو به کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.