روز‌های پرترافیک والیبال/ نوجوانان، امید‌ها و دانشجویان در نبرد جهانی

تیم‌های ملی والیبال نوجوانان، امید‌ها و دانشجویان ایران در روز‌های آینده نبرد‌های جهانی را پیش رو خواهند داشت.

روز‌های پرترافیک والیبال/ نوجوانان، امید‌ها و دانشجویان در نبرد جهانیبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، والیبال ایران بعد از پایان مسابقات انتخابی والیبال جهان که به کسب سهمیه مسابقات جهانی برای تیم ملی کشورمان منجر شد، سه تورنمنت مهم دیگر را پیش رو خواهد داشت. تیم‌های ملی والیبال ایران در رده‌های نوجوانان، زیر ۲۳ سال (امیدها) و دانشجویان باید به ترتیب در مسابقات قهرمانی والیبال نوجوانان جهان، قهرمانی والیبال امید‌های جهان و یونیورسیاد دانشجویان جهان به میدان بروند. میدان‌هایی که هر کدام به تنهایی میدانی مهم برای والیبال ایران به شمار می‌رود و می‌تواند بستری برای قدرت‌نمایی بلندقامتان ایران این بار در سطح جهانی باشد.


** شاگردان زیر ۲۳ سال سیچلو و چالشی سخت در مصر


تیم ملی والیبال زیر ۲۳ سال ایران در مسابقات قهرمانی امید‌های آسیا که اردیبهشت ماه در شهر اردبیل برگزار شد به مقام قهرمانی رسید و با کسب این عنوان توانست سهمیه مسابقات جهانی را از آن خود کند. مسابقاتی که از روز ۲۷ مرداد ماه جاری به میزبانی مصر آغاز می‌شود و شاگردان خوان سیچلو در تیم امید ایران، در گروه B. با تیم‌های روسیه، ترکیه، چین، الجزایر و آرژانتین هم گروه خواهند بود. این مسابقات سومین دوره خود را سپری می‌کند و تیم ملی امید ایران در دو دوره قبلی این رقابت‌ها حضور داشته است که که به ترتیب در دوره اول و دوم عناوین هفتم و پنجم را به دست آورد.

تیم والیبال زیر ۲۳ سال ایران در اولین دوره این مسابقات که به میزبانی برزیل و در سال ۲۰۱۳ برگزار شد، در دور مقدماتی با تیم‌های صربستان، روسیه، ونزوئلا، استرالیا و مکزیک همگروه بود که ایران با بدشانسی در رده سوم حاضر شد و نتوانست به جمع ۴ تیم برتر صعود کند. تیم کشورمان توانست در دیدار‌های مرحله بعدی پیروزی شود تا در نهایت به عنوان پنجمی دست یابد. فرهاد سال افزون، میلاد عبادی پور، مجتبی میرزاجانپور، سامان فائزی و رضا قرا از بازیکنان آن تیم بودند که حالا پیراهن تیم بزرگسالان را بر تن دارند.


دومین دوره این مسابقات در سال ۲۰۱۵ و به میزبانی امارات برگزار شد. ایران در این رقابت‌ها تیم بسیار جوان و پر انگیزه‌ای داشت، اما مصدومیت‌های پی در پی و بدشانسی پیمان اکبری در ۲ بازی تیم را از حضور در جمع ۴ تیم باز داشت. ایران در دیدار تعیین کننده‌ای که برای حضور در جمع ۴ تیم داشت با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب ایتالیا شد. دیداری که ایران ۲ بر یک از حریف پیش بود و شانس زیادی برای برد در آن بازی داشت، اما مصدومیت بدموقع محمد فلاح که توانست پس از آن رقابت‌ها پیراهن تیم ملی ایران را هم بر تن کند برنامه‌های تیم را تغییر داد.

آن بازی با اینکه کشورمان شانس پیروزی هم داشت در نهایت به سود ایتالیا شد تا ایران برای کسب عنوان پنجم تا هشتمی رقابت کند. در دیدار بعدی با کوبا این مصدومیت‌ها و نتیجه ۳ بر ۲ نزدیک یک بار دیگر اتفاق افتاد تا تیم زیر ۲۳ سال ایران در نهایت عنوان هفتمی را کسب کند.


حالا تیم ملی امید ایران بعد از قهرمانی در آسیا راهی مصر شده است تا در نبردی مهم و حساس به مصاف حریفانش برود. تیمی که مدتی قبل در اندونزی و در مسابقات قهرمانی مردان بزرگسال آسیا به مقام پنجمی رسید تا از میدان اندونزی به عنوان بستری برای کسب تجربه بهره برده باشد. شاگردان سیچلو بعد از مسابقات قهرمانی آسیا به ایران بازگشتند و تمرینات خود را از سر گرفتند و در نهایت یکشنبه شب تهران را به مقصد قاهره ترک کردند.

البته سیچلو پیش از مسابقات با یک بدشانسی بزرگ رو به رو شد. امین اسماعیل نژاد، یکی از اصلی‌ترین مهره‌های تیم ایران در اردبیل که توانست از اصلی‌ترین عوامل قهرمانی در آسیا نام خود را ثبت کند در آخرین تمرین تیم مصدوم شد تا نتواند شاگردان سیچلو را در قاهره همراهی کند، اما با این حال این تیم با انگیزه و هماهنگ قصد دارد تا از همه سختی‌ها عبور کند و در دیدار‌های بسیار سخت مقدماتی یکی از بهترین نتایج تاریخ زیر ۲۳ سال در جهان را بر جای بگذارد. مسابقات تیم ملی امید ایران در نبرد جهانی مصر از ۲۷ مرداد با برگزاری دیدار بین ایران و آرژانتین آغاز خواهد شد.

روز‌های پرترافیک والیبال / نوجوانان، امید‌ها و دانشجویان در نبرد جهانی


**نوجوانان بلند قامت به دنبال تکرار ِ سکوی جهانی


مردان والیبال نوجوان ایران ابتدای سال ۹۶ در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا که به میزبانی کشور میانمار برگزار شده بود، موفق به کسب سهمیه مسابقات جهانی بحرین شدند. پانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر زیر ۱۹ سال جهان ۲۷ مرداد تا ۵ شهریورماه به میزبانی کشور بحرین برگزار می‌شود و تیم ایران در گروه چهارم با تیم‌های ایتالیا، مکزیک، چین و جمهوری چک همگروه است.


تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در روز جمعه ۲۷ مردادماه استراحت دارد و در چهار روز بعدی دور مقدماتی به ترتیب به مصاف تیم‌های ایتالیا، مکزیک، چین و جمهوری چک می‌رود.


فدراسیون جهانی والیبال اسامی کادر فنی را منتشر کرده است که محمد وکیلی سرمربی تیم ملی والیبال ایران با چهار حضور جهانی یکی از باتجربه‌ترین مربیان این رقابت‌ها است که امسال پنجمین حضور جهانی خود را تجربه می‌کند.


والیبال نوجوانان ایران تا کنون در ۱۰ دوره مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده است و پنج بار بر روی سکو رفته است که قهرمانی سال۷ ۰ ۰  ۲ از جمله آنان است.


همچنین دو نایب قهرمانی در سال‌های ۱ ۰ ۰ ۲و۹  ۰ ۰ ۲ و دو مدال برنز این رقابت‌ها در سال‌های۳  ۰ ۰  ۲و ۲۰۱۴ دیگر افتخارات والیبال نوجوانان ایران در این رقابت‌ها است که چهار مدال ایران با حضور وکیلی به دست آمده است.


سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران چهار مدال جهانی این رده سنی شامل طلای سال ۲۰۰۷، دو مقام نایب قهرمانی ۲۰۰۱ و ۲۰۰۹ و مدال برنز سال ۲۰۱۵ را در پرونده کاری خود دارد که در سه دوره نخست به عنوان مربی و در سال ۲۰۱۵ به عنوان سرمربی با تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در رقابت‌های جهانی شرکت کرده است.


این داده آماری مسئولیت وکیلی را در رقابت‌های جهانی بحرین سخت‌تر می‌کند، زیرا افکاری عمومی از این مربی که بیش از ۲۸ سال تجربه در رده سنی پایه دارد، انتظاری جز رفتن بر روی سکو ندارد. اما محمد وکیلی اولویت نخست کاری خود و دستیارانش را در این سال‌ها بازیکن سازی برای تیم ملی بزرگسالان می‌داند و نتیجه گرایی برایش اهمیت کمتری دارد.


تیم ملی نوجوانان ایران در شرایطی باید مصافی جهانی را تجربه کند که قطعا همه به دنبال تکرار سکوی جهانی از سوی ایران هستند. تیم نوجوانان ایران در مسابقات آرژانتین به مقام سومی رسیده بود و حال شرایطی سخت دارد تا بتواند با تیمی تازه نفس که مدتی طولانی را در اردو‌های تدارکاتی سپری کرده است باز هم برای والیبال ایران افتخار آفرینی کنند.

روز‌های پرترافیک والیبال / نوجوانان، امید‌ها و دانشجویان در نبرد جهانی


**شاگردان آرمات در اندیشه اولین مدال

بیست و هفتمین دوره بازی‌های المپیک دانشجویان جهان در ۲۲ رشته ورزشی از ۲۹ مردادماه به میزبانی چین تایپه آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

والیبال یکی از رشته‌های ورزشی این رقابت‌هاست که در دو گروه مردان و زنان برگزار می‌شود. رقابت‌های مردان با حضور ۲۲ تیم و رقابت‌های زنان با حضور ۱۶ تیم پیگیری خواهد شد.

والیبال دانشجویان ایران که در ۲۶ دوره گذشته موفق به کسب مدال نشده است، در این دوره از رقابت‌ها با هدایت مسعود آرمات بدنبال نخستین مدال خود در رقابت‌های والیبال مردان دانشجو است.

دور مقدماتی رقابت‌های والیبال مردان یونیورسیاد با حضور ۲۲ تیم در چهار گروه (دو گروه پنج و دو گروه شش تیمی) برگزار می‌شود که تیم ملی والیبال دانشجویان ایران در گروه چهارم با تیم‌های آرژانتین، سوئیس، کانادا، امارات و قبرس هم‌گروه هست.


گروه بندی مسابقات والیبال مردان یونیورسیاد به قرار زیر است:


گروه اول: چین تایپه، ژاپن، برزیل، آمریکا و فرانسه

گروه دوم: اوکراین، لیتوانی، کره جنوبی، مکزیک و پرتغال

گروه سوم: روسیه، شیلی، جمهوری چک، استرالیا، هنگ کنگ و رومانی

گروه چهارم: ایران، آرژانتین، سوئیس، کانادا، امارات و قبرس

در پایان دور مقدماتی از هر گروه دو تیم به مرحله بعدی صعود می‌کنند که به صورت ضربدری با تیم‌های گروه مقابل (اول با سوم) و (دوم با چهارم) بازی می‌کنند.

تیم والیبال دانشجویان ایران روز یکشنبه ۲۲ مردادماه و شش روز قبل از شروع این رقابت‌ها با ۱۲ بازیکن راهی چین تایپه می‌شود.

هدایت تیم ایران را مسعود آرمات به عنوان سرمربی، امیرحسین منطمی (مربی)، مهرداد مهران پور (آنالیزور) و دکتر سفیدزاده به عنوان سرپرست بر عهده دارد. همچنین محمود افشاردوست رئیس انجمن والیبال دانشجویان نیز ملی‌پوشان را در این سفر همراهی خواهد کرد. افشاردوست همچنین از سوی فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) نظارت بر این مسابقات را بر عهده دارد.

روسیه با ۱۲ مدال شامل ۷ طلا، دو نقره و سه برنز پرافتخارترین تیم رقابت‌های والیبال مردان یونیورسیاد است که چهار دوره قهرمانی این کشور از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ (متوالی) به دست آمده است.

کشور‌های کره جنوبی (۴ طلا، یک نقره و سه برنز)، ژاپن (سه طلا، سه نقره و سه برنز) و ترکیه با دو طلا در رتبه‌های دوم تا چهارم پرافتخارترین‌های والیبال مردان این رقابت‌ها قرار دارند.

روز‌های پرترافیک والیبال / نوجوانان، امید‌ها و دانشجویان در نبرد جهانی


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار