باستان شناس دانمارکی

تیم تحقیقاتی ایران و دانمارک همکاری خوبی تا به حال داشته اند

یک باستان شناس دانمارکی گفت: کاوش های باستان شناسی دانشگاه رازی و کپنهاگ دانمارک نتایج رضایت بخشی به دنبال داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛توبیاس ریشتر دانشیار باستان شناسی دانشگاه کپنهاگ دانمارک گفت:  نتایجی که از کاوش ها و مطالعات دو تیم دانشگاه رازی و کپنهاگ دانمارک بدست می آید به یکسری پرسش های جهانی پاسخ می دهد و آن چیزی است که حدود 10 هزار سال پیش با نام انقلاب کشاورزی به وجود آمده و زمینه ساز پیشرفت های بعدی بشری در شکل گیری شهرها و گسترش جمعیت شده و تاثیر آن بر کل دنیا بوده است.

وی افزود: در سال ۱۳۵۶ یکسری مطالعات باستان شناسی بین کرمانشاه و هرسین انجام شده که پس از یک وقفه طولانی ادامه آن تحقیقات و کاوش ها با استفاده از شاخه ها و روشهای جدید باستان شاسی توسط دانشگاه های کپنهاگ و رازی از سرگرفته شده است.


ریشر گفت: پیشنه مطالعات مرتبط با خاور نزدیک در دانشگاه کپنهاگ به حدود ۲۰۰ سال پیش برمی گردد، اما گروه باستان شناسی خاور نزدیک در دانشگاه کپنهاگ دانمارک در سال ۱۹۸۰ تأسیس شده که قریب به ۳۰ نفر دانشجو در مقطع تحصیلی کارشناسی و نیز تعداد محدودی در مقاطع ارشد و دکتری دارد و با دیگر مراکز مانند آشورشناسی، مصر شناسی همکاری دارد. همچنین اکنون رشته های زبان فارسی، ترکی و عربی هم در دانشکده «مطالعات منطقه ای و بین فرهنگی» وجود دارد.


وی به تعداد اساتید گروه آموزشی باستان شناسی خاور نزدیک کپنهاگ اشاره کرده و گفت: در این گروه سه نفر دانشیار، یک نفر استادیار، سه پژوهشگر پسادکتری، یک نفر استادیار آشور شناسی، و همچنین دو نفر دانشیار و یک استاد مصرشناسی در این گروه آموزشی فعالیت می کنند.


ریشتر افزود: تیم تحقیقاتی ایران و دانمارک همکاری خوبی تا به حال داشته اند که از جمله این همکاری ها می توان به کاوش های تپه آسیاب کرمانشاه اشاره کرد.

 

انتهای پیام/ز

انجام مطالعات باستان شناسی بین کرمانشاه و هرسین



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.