فرماندار سنندج؛

مصرف قلیان در قهوه‌خانه‌ها نگران‌کننده است

فرماندار سنندج گفت: امروزه مصرف قلیان در قهوه‌خانه‌ها نگران‌کننده است، واین کار نه تنها خروجی مثبتی برای جوانان ما ندارد بلکه مشکلات جدی برای سلامت جوان ایجاد کند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ ابراهیم زارعی فرماندار سنندج ظهر امروز در اختتامیه پنجمین جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه‌خوانی وتار که در سالن شماره دو پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، گفت: از تلاش‌های رئیس حوزه هنری کردستان و همکارانشان برای برگزاری این جشنواره در این سطح مطلوب قدردانی می‌کنم.

زارعی با بیان اینکه مصرف قلیان در قهوه‌خانه‌ها امروز نگران‌کننده است، گفت: این کار نه تنها خروجی مثبتی برای جوانان ما ندارد بلکه مشکلات جدی برای سلامت جوان ایجاد کند.

وی توسعه شاهنامه‌خوانی کردی در استان کردستان را ضروی خواند و گفت: باید این مباحث با انجام اقدامات فرهنگی به صورت ویژه دنبال شود تا این فرهنگ ارزشمند در بین مردم پویا و ماندگار بماند

فرماندار سنندج افزود: تئاتر و نمایش به اندازه‌ای تاثیرگذار است و ریشه تاریخی دارد که برخی جاهای دنیا مانند یونان در این زمینه بسیار تاثیرگذار هستند.

وی با بیان اینکه با وجود تمام رسانه‌هایی که امروز داریم تئاتر آن تاثیرگذاری خود را دارد، گفت: تعدد رسانه‌ها تاثیر تئاتر را کم نکرده و این تاثیرگذاری همچنان به قدرت و قوت خود باقی است.

 زارعی گفت: فلسفه و تاثیرگذاری تئاتر یونان که قدمتی به طول تاریخ دارد تا امروز همچنان وجود دارد و این مهم در کشور ما نیز نمایش و نمایش‌نامه‌خوانی کم‌سابقه و بی‌سابقه نبوده است.

 به گفته فرماندار سنندج، در کشور ما نیز با وجود اینکه در مسیر یورش‌های مختلفی قرار داشته اما مردم ما در این حوزه همچنان کار خود را انجام داده‌اند و امروز نیز برگزاری این دست برنامه‌ها در شهر سنندج بسیار ارزشمند است.

 وی بیان کرد: نمایش‌نامه‌خوانی در ایران اسلامی ازجمله شاهنامه‌خوانی در طول تاریخ مردمان ایران زمین وجود داشته و در قهوه‌خانه‌ها همواره اجرا می‌شده است.

انتهای پیام/ م ح

ضرورت توسعه شاهنامه‌خوانی کردی در استان کردستان

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.