رئیس اداره زکات فارس:

پیش‌بینی جمع‌آوری ۴۰ میلیارد تومان زکات در فارس

رئیس اداره زکات استان فارس گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۰ میلیارد تومان زکات در استان فارس جمع آوری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر جعفری رئیس اداره اجرایی زکات فارس گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال بیش از ۴۰ میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی در فارس جمع‌آوری و به فقرا و نیازمندان کمک شود.


وی افزود: پارسال یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات فطریه در فارس جمع‌آوری‌شده و امسال این رقم بالغ بر ۸ میلیارد تومان رسیده است.


جعفری بیان کرد: زکات واجب و مستحب در چهارماهه پارسال ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که این رقم در مدت مشابه سال جاری به ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افزایش‌یافته است.


رئیس اداره اجرایی زکات فارس تصریح کرد: ۷ قلم شامل غلات، گندم، خرما، کشمش مشمول زکات غلات و نیز گاو، گوسفند و شتر نیز زکات دام هستند که جمع‌آوری زکات در ۴ ماهه نخست سال جاری رشد ۳۰۰ درصد را نسبت به پارسال داشته و با این میزان استان فارس رتبه نخست کشوری را در جمع‌آوری زکات به خود اختصاص داده است.


وی اظهار داشت: طرح سفیران آدینه در قالب اعزام مبلغان به روستاها، ترویج فرهنگ چهره به چهره روحانیان در راستای اهمیت اهداء زکات فطریه توسط کشاورزان و نیز ارتباط با نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی که در امر زکات فعالیت می‌کنند، طرح شهید اسکندری در مناطق محروم و کم برخوردار از دیگر فعالیت‌های اداره زکات استان است.
انتهای پیام/ر

جمع آوری زکات در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار