فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء:

آمادگی کامل برای اجرای پروژه‌های پیشگیری از سیلاب‌ها را داریم

با ۵ هزار پیمانکار خصوصی که متشکل از مردم ،افراد بومی و محلی است آمادگی کامل برای اجرای پروژه‌های پیشگیری از سیلاب‌ها را داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛عبادالله عبداللهی ظهر امروز در نشست تخصصی با مدیران استانی برای پروژه‌های مهم استان گلستان در فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: پروژه‌هایی که توسط مسئولین در این جلسه مطرح شد بیش از 7 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما اولویت ما در پروژه‌های استان گلستان سد نرماب است.

وی افزود: سد نرماب به دلیل بهره‌برداری مردم و منطقه در تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد تا بتوانیم تا پایان سال موضوع آبگیری آن را به سرانجام برسانیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء تصریح کرد: دومین فعالیت و هدف ما در استان گلستان جلوگیری از سیلاب‌ها و خسارت‌هایی است که سالانه به این منطقه وارد می‌‌شود و در نظر داریم با احداث سدهایی که عنوان شد از سیلاب‌ها جلوگیری و روان‌آب‌ها را مهار کنیم.

سردار عبداللهی یادآور شد: 1.2 تریلیون تومان در کشور در دست مردم است و این ظرفیت و پتانسیل خوبی است تا بستری آماده شود و مردم در این‌گونه پروژه‌ها حضور یابند.

وی تاکید کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیاء یک قرارگاه و مجموعه مردمی است که پس از دفاع مقدس برای امدادرسانی به کشور تشکیل شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: در نخستین گام این قرارگاه به بازسازی مناطق آسیب‌زده در زمان جنگ در غرب, جنوب و مرکز پرداخت و همه این اقدامات توسط اقشار مختلف جامعه صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز 200 هزار نفر از مردم که اگر هر هزار نفر را یک لشکر در نظر بگیریم, 200 هزار لشکر از ظرفیت واقعی کشور استفاده شده است.

سردار عبداللهی افزود: سعی داشتیم از طریق این قرارگاه, بخش خصوصی و پیمانکارانی که در شرایط تنگنای مالی و محلی بودند را حمایت و تامین کنیم و ارتباط بین دولت و افراد را به هم نزدیک کنیم.

وی یادآورشد: کار انجام شده قرارگاه خاتم الانبیاء در استان گلستان اجرای راه‌آهن اینچه‌برون بود که با کیفیت بسیار خوب و بازه زمانی کوتاه و منابع بسیار کم و به قولی کوپنی است و کار در دست اجرا توسط این قرارگاه سد نرماب است و بنا داریم هر چه سریعتر این سفره را جمع کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تاکید کرد: بنا داریم در احداث سدهای چارلی, شصت‌کلا و قره‌چای که تاثیر آنان در جلوگیری از سیلاب‌ها و مهار روان آب‌ها است، کمک کنیم تا خسارت‌های کمتری متوجه مردم منطقه شود.

وی افزود: تکلیف خود می‌دانیم با روحیه جهادی, کار جهادی انجام و به پیش ببریم و قصد مدیریت یا معارض شدن را نداریم اما در تضمین اصل و فرع دولت باید تضامین را انجام دهد تا امکان برگشت پول وجود داشته باشد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: ما خود را درگیر پروژه‌های کوچک نمی‌کنیم و پروژه‌های زیر 150 میلیارد تومان را انجام نمی‌دهیم, و با 5 هزار پیمانکار خصوصی که هم مردم و هم افراد بومی و محلی در آن قرار دارند پروژه‌ها را مدیریت می‌کنیم.

سردار عبداللهی تصریح کرد: با توجه به اینکه پروژه‌های کشاورزی هزینه کمتری نسبت به بقیه پروژه‌ها دارد و در امنیت غذایی تاثیر به‌سزایی داشته و در اشتغال پایدار موثر است، آمادگی کمک در بحث کشاورزی را داریم.

وی اظهار کرد: در زمینه سایت میگو باید نخست اطلاعات کامل را داشته و اگر حوزه ای باشد که در توانمندی مردم منطقه موثر بوده و ضریب اشتغال را افزایش دهد حاضر به کمک می باشیم, ما نه اینکه سرمایه‌گذاری کنیم بلکه کمک کنیم و خود صاحب این سرمایه باشید در صورتی که این امر در اشتغال پایدار تاثیر گذار باشد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء تاکید کرد: بهتر است در زمینه زیرساخت‌ها, در منطقه شمال از خطوط ریلی استفاده شود زیرا در بحث اقتصادی و زیست محیطی و ایمنی نیز مطمئن‌تر است.

انتهای پیام/‌پ

 

رسیدگکی به وضعیت سیل زدگان گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.