تلاش و هوشمندی خبرنگار شیرازی منجر به پرده برداری از تخلف گندم نمای خاک فروش شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ داورپناه مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز فارس گفت: گزارش "گندم نمای خاک فروش" با ساختار مستند، تولید واحد خبر صدا و سیمای فارس نخستین گزارش خبری است که در ارزیابی معاونت خبر سازمان موفق به کسب نمره کیفی الف شد.


وی افزود: در گزارش "گندم نمای خاک فروش" سعید پرویزی از خبرنگاران مرکز صدا و سیمای مرکز فارس به موضوع «ناخالصی گندم‌های تحویلی به سیلو‌ها و مخلوط بودن آن‌ها با خاک» می‌پردازد.

داورپناه ادامه داد: سوژه گزارش هم به لحاظ تکراری نبودن و هم از حیث توجه به نیاز مخاطب، انتخاب مناسبی بود.

از سوی دیگر نزدیک شدن به چنین موضوعاتی همراه با مخاطره است لذا ریسک‌پذیری خبرنگار و سایر عوامل تولید قابل تقدیر می‌باشد.

مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز فارس اظهار کرد: سعید پرویزی پیگیری دنباله داری را برای اثبات ناخالص بودن گندم تحویلی به سیلو‌ها انجام داد.

داورپناه بیان کرد: وی در این گزارش مرحله به مرحله چرایی وجود خاک در برخی از بار‌های گندم را بررسی کرد و در ابتدا نابلدی کشاورزان در درو محصول و مخلوط شدن خاک با گندم به علت استفاده غلط از کمباین مطرح شد که مورد برسی قرار داد.

وی تصریح کرد: پرویزی با بررسی دقیق این موضوع به درستی کار کشاورزان پی برده و هر ادعایی علیه کشاورزان را باطل اعلام می‌کند و تلاش می‌کند تا علت اصلی این ناخالصی را پیدا کند. در این مرحله است که علت اصلی چنین عارضه‌ای در گزارش مطرح و پای دلالان و مراکز واسطه خرید گندم از کشاورزان به میان می‌آید.

مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز فارس گفت: سعید پرویزی با مستدنگاری و استفاده از دوربین مخفی به مراکز خرید گندم سر می‌زند و از تخلفات آن‌ها که مخلوط کردن عمدی ماسه بادی در بارگندم است پرده بر می‌دارد.

داورپناه افزود: پیگیری، خطر پذیری، تصویربرداری چه از طریق دوربین حرفه‌ای و چه غیر حرفه‌ای، تدوین، کارگردانی، گزارش و ریشه یابی موضوع، قابل قبول و مثبت ارزیابی شد و به همین دلیل این گزارش نمره کیفی الف. را به خود اختصاص داد.

وی بیان کرد: خبرنگاری این گزارش سعید پرویزی، تصویربرداری مهدی ثابت و تدوین آن را فائزه گریست بر عهده داشتند. این گزارش از بخش خبری ۲۰ و ۳۰ پخش شد.

انتهای پیام/ن

نمره  الف گزارش گندم نمای خاک فروش در کشور

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.