آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

هشدار آموزش و پرورش در خصوص مراکز غیرمجاز کاریابی/ طراحی لباس فرم دانش آموزی به سبک مُد‌های اسلامی

آموزش و پرورش در هفته گذشته با رویداد‌های متعددی از جمله هشدار برای مراکزغیرمجازکاریابی مدارس غیردولتی و چگونگی صلاحیت وزیر پیشنهادی بوده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  هشدار آموزش و پرورش در خصوص مراکز غیرمجاز کاریابی مدارس غیردولتی، اظهارات رئیس کمیته تحقیق و تفحص صندوق ذخیره درباره "بطحایی"، طراحی لباس‌ فرم دانش آموزی به سبک مُدهای اسلامی، کدام مراکز مجوز انتخاب رشته ندارند؟، برگزاری دوره‌های آموزش فناوری اطلاعات برای آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، آموزش و پرورش وزیری از بدنه خود می‌طلبد، فتح قله سبلان توسط 300 نفر از اعضای انجمن های اسلامی دانش آموزان کشورو کمک به موسسان برای تسهیلات ساخت و احداث بنای آموزشی از جمله مهم ترین رویدادها در هفته گذشته محسوب می شود.

هشدار آموزش و پرورش در خصوص مراکز غیرمجاز کاریابی مدارس غیردولتی

مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در جمع خبرنگاران گفت: اخیرا در فضای مجازی مشاهده شده که شبکه هایی با عنوان کاریابی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و دعوت از معلمان برای فعالیت در مدارس غیردولتی ایجاد شده است و مشخصات این افراد نیز از طریق این فضاها دریافت می شود اما جذب معلم و فعالیت در مدارس غیردولتی نیازمند طی کردن فرآیندهای قانونی و اداری است بنابراین وجود چنین واسطه هایی غیرضروری است چرا که ممکن است گروهی از این اطلاعات سوء استفاده کنند مثلا به ازای اخذ وجه مشکلاتی را ایجاد کنند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی بیان کرد: افراد جویای کار در مدارس غیردولتی اطلاعات شخصی خود را در فضاهای مجازی قرار ندهند و توانایی های علمی و صلاحیت های حرفه ای آنها باید یا ضوابط آموزش و پرورش تطابق داشته باشد همچنین اداره گزینش مسئولیت اجرای روند گزینشی و تایید آن را دارد بنابراین هرگونه فضای کاریابی دیگری برای جذب معلمان مورد تایید نیست.

گرد اظهار کرد: اطلاعیه ها و کانال هایی برای ایجاد مدارسی با عنوان مدارس تعاونی فرهنگیان منتشر شده که تاکید داریم هیچ فردی بدون اخذ مجوز و روند قانونی، اجازه تأسیس مدارس را ندارد و نمی‌تواند از دیگران برای تاسیس مدرسه به صورت سراسری دعوت به همکاری داشته باشد.

اظهارات رئیس کمیته تحقیق و تفحص صندوق ذخیره درباره "بطحایی"

جبار کوچکی‌نژاد رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مورد تاثیر گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در مسائل مالی صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: به عنوان رئیس کمیته تحقیق و تفحص و اشراف بر اسناد این صندوق طی آخرین بررسی ها برای جمع بندی وضعیت تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان هیچگونه اثری ازاین گزینه پیشنهادی وجود نداشته است و سو استفاده مالی نکرده است.

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس در خصوص حواشی موجود در آموزش و پرورش و امکان توفیق وزیر پیشنهادی برای رفع این مسائل گفت:آموزش و پرورش یکی از وزراتخانه هایی است که همواره با حواشی روبه رو بوده که منجر به استیضاح وزرای آن می شود و ذینفعان نقد می شوند اما این وزیر پیشنهادی مخالفان جدی ندارد.

هشدار آموزش و پرورش در خصوص مراکز غیرمجاز کاریابی مدارس غیردولتی/ طراحی لباس‌ فرم دانش آموزی به سبک مُدهای اسلامی

طراحی لباس‌های فرم دانش آموزان به سبک مُدهای اسلامی

علی عراقی معاون اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش‌ در مورد ساماندهی لباس فرم در مدارس‌ اظهار کرد: کارگروه‌ ساماندهی مد و لباس اسلامی و ایرانی در معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد تشکیل شده و دستورالعملی‌ را برای ساماندهی تنظیم کرده است.

عراقی با اشاره به اینکه لباس مدارس باید با توجه به دوره تحصیلی در نظر گرفته شود، تصریح کرد: در تمامی فرم‌های در نظر گرفته شده برای دانش‌آموزان باید هویت ایرانی و اسلامی نمود پیدا کرده و در عین حال الگوهایی‌ با نشاط و متنوع ارائه شود.

کدام مراکز مجوز انتخاب رشته ندارند؟

محمد مصطفوی معاون مدیرکل امور تربیتی و مشاور وزارت آموزش و پرورش در مورد روند عملکرد مراکز مشاوره‌ انتخاب رشته آموزش و پرورش عنوان کرد: انتخاب رشته یکی از مهمترین بخش‌ها برای ورود به دانشگاه است بر همین اساس نباید نگاه غیر تخصصی به این مسئله داشته باشیم.

مصطفوی با اشاره به اینکه انتخاب رشته از حساسیت خاصی برخوردار است، تأکید کرد: داوطلبان این مسئله را ساده نگیرند و با هر مؤسسه‌ای که ادعای انتخاب رشته دارد تعامل نکنند، حتی مؤسسات مدعی خدمات آموزشی نیز برای این مسئله مجاز نیستند.

فتح قله سبلان توسط 300 دانش آموز به یاد شهید حججی

اعضای اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان موفق به فتح قله چهار هزار و 811 متری سبلان شدند. فتح قله سبلان با اجتماع 300 دانش آموز منتخب کشور و دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و مسئولین استان ها، مربیان و کادر اتحادیه استان ها صورت گرفت.

دانش آموزان پسر انجمن اسلامی به یاد شهید مدافع حرم «محسن حججی» کوهنوردی و صعود به قله سبلان را از روز دوشنبه 23مرداد آغاز و در ظهر روز سه شنبه 24 مرداد توانستند قله سبلان را فتح کنند

آموزش و پرورش وزیری از بدنه خود می‌طلبد

فریده اولاد‌قباد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ر مورد انتظارات از وزیر آموزش و پرورش و عملکرد فرد پیشنهادی برای تصدی‌ این وزارتخانه‌ اظهار کرد: وزیری برای آموزش و پرورش نیاز است که دغدغه‌ تعلیم و تربیت را داشته باشد و از شرایط آن آگاه باشد؛ به نظر می‌رسد در آموزش و پرورش با توجه به شرایط در سال 96، پنج هزار میلیارد تومان کسری‌ بودجه داشته باشیم که این مسئله نشان می‌دهد آموزش و پرورش چالش‌های خاص خود را دارد علاوه بر این در برنامه ششم توسعه‌ در لایحه دولت تنها یک بند به آموزش و پرورش اختصاص داشت که مربوط به مسئله خرید خدمات آموزشی بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به دلیل آنکه از بدنه این وزارتخانه‌ بزرگ بوده می‌تواند مفید واقع شود چراکه از نزدیک با مسائل آموزش و پرورش و فرهنگیان آشنا است.

کمک به موسسان برای تسهیلات ساخت و احداث بنای آموزشی

مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: اساسنامه کمک به موسسان غیردولتی نیز به دولت ارائه شده و ۲ هدف عمده را دنبال می کند اول اینکه با مشارکت غیردولتی و موسسان در ایجاد تسهیلات ساخت و احداث بنا اقدام شود و دومین هدف کمک به تکمیل و راه اندازی بناهایی نیمه ساز و تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه ها است.

گرد با بیان اینکه اهداف فرعی این صندوق کمک به پرداخت بیمه معلمان با اولویت مناطق محروم و کمک به پرداخت شهریه دانش آموزان نیازمند و مستعد است ، بیان کرد: امیدوار هستیم بعد از طی روند اداری این اهداف محقق شود.

وی گقت: بر اساس ماده ۲ قانون تمامی مدارس غیردولتی مطابق با اهداف و دستورالعمل‌‌های آموزش و پرورش اداره می‌شود بنابراین شرایط همانند مدارس دولتی بود و ماهیت متفاوت ندارد و طبق ماده ۲۳ قانون به کارگیری کادر اداری و آموزشی براساس ضوابط آموزش و پرورش است در نتیجه ورود افراد متفرقه به عناوین مختلف مجاز نیست چراکه مدرسه دارای هویت تعلیم و تربیتی بوده و برای ورود به آن سازمان های مربوطه نیز باید با همکاری آموزش و پرورش اقدام کنند.

برگزاری دوره‌های آموزش فناوری اطلاعات برای آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی

علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در خصوص وضعیت آزمون دوره های توانمندسازی آموزش دهندگان نهضت گفت: همانطور که پیش از این درنظر گرفته شده آزمون پایانی هفته اول شهریورماه برگزار خواهد شد و نرم افزار برگزاری آن آماده است البته به دلیل حجم بالای تقاضای آموزش دهندگان ممکن است این آزمون با یک الی 2 هفته تاخیر برگزار شود.

وی عنوان کرد: در نظر داریم تا آموزش هایی با محوریت فناوری اطلاعات برای آموزش دهندگان عملیاتی شود و امکان آشنایی با نرم افزارهای مختلف و شبکه های رایانه برای آنها درمراحل بعدی آموزش های غیرحضوری در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی یادآور شد: در برگزاری این نوع از آموزش‌ها فراهم کردن دوره آموزشی با محتوای استاندارد از اهمیت بسزایی برخوردار است و در نظر داریم این دوره ها را تداوم ببخشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار