آیت الله مکارم شیرازی:

علاج فضای مجازی فیلتر شدن نیست

یکی از مراجع تقلید جهان تشیع گفت:راه کار حل مشکلات فضای مجازی فیلتر شدن آنها نیست بلکه باید کاری کنیم جوانان آلوده آن نشوند.

علاج فضای مجازی فیلتر شدن نیست به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت الله ناصر مکارم شیرازی یکی ازمراجع تقلید جهان تشیع   پنجشنبه شب در جمع زائران حرم مطهر رضوی گفت: سرمایه ای بالاتر از اعتماد مردم برای انسان وجود ندارد که قرآن کریم راه رسیدن به این سرمایه را نشان داده است.

وی با بیان اینکه ایمان به خداوند و اینکه بدانیم خداوند از رگ گردن به ما نزدیک تر است و آن را باور کنیم در انسان تاثیر می گذارد، افزود: این نوع از ایمان باعث می شود که کارهای زشت و حرام را انجام ندهیم.

مرجع عالیقدر جهان تشیع بیان کرد: باید علاوه بر ایمان به خداوند، به معاد هم ایمان داشته باشیم و بدانیم در روز جزا تمام اعضای بدن شاهدان اعمال ما هستند و کارهای خوب و بد انسان را گواهی می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر این مهم را مدنظر داشته باشیم مسیر زندگی به سمتی می رود که محبت ما در همه دل ها جای گرفته و مورد اعتماد قرار می گیریم.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه میوه درخت ایمان عمل صالح است، گفت: اگر کسی حرف از ایمان می زند و عمل صالح ندارد، یا دروغ می گوید و یا ایمانش ضعیف است، عمل صالح به معنای هر کاری است که برای فرد و جامعه مفید باشد.

وی اعمال صالح در زندگی که انسان ها از آن غافل هستند را بی شمار دانست و تاکید کرد: حتی برداشتن یک سنگ از مقابل پای مردم عمل صالح محسوب می شود. همچنین ایجاد کار برای بیکاران از آن جمله عمل های صالح است زیرا امروز بسیاری از مشکلات و معضلات کشور به دلیل بیکاری است.

جوانان نگویند فلان کار در شان ما نیست

مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به اینکه برای حل مشکل بیکاری سه رکن مهم است، گفت: رکن اول خود جوانان هستند که باید به دنبال کار باشند و نگوید فلان کار در شان ما نیست.

وی افزود: رکن دوم سرمایه دارانی هستند که پول خود را در بانک های خارجی می گذارند و به دنبال ایجاد تولید نیستند که به این افراد قرآن کریم وعده عذاب الیم داده است.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: رکن سوم حل مشکل بیکاری دولت است که متولی اصلی تولید کار محسوب می شود و در این مسیر مسئولان دولتی باید هزینه های اضافی را حذف کنند. برای رونق اقتصادی و ایجاد کار یارانه ثروتمندان بایدحذف شود. چرا باید به افرادی که وضعشان خوب است یارانه داده شود؟

باید یارانه ثروتمندان قطع شود

وی با بیان اینکه بارها به مسئولان گفتیم شجاعت داشته باشند و تنها به نیازمندان یارانه بدهند، گفت: برخی مسئولان می گویند این کار باعث کم شدن رای های انتخاباتی می شود . این کار هزینه دارد. خوب داشته باشد، دلیل ندارد پول بیت المال خرج افرادی شود که درآمد کافی برای زندگی خود دارند.

مرجع عالیقدر جهان تشییع تاکید کرد: دولت باید جلوی بانک های افسارگسیخته را بگیرد زیرا بسیاری از سودهای بالای بانک ها ناراضی هستند، چطور بانک از درآمد ۱۰ درصدی کارخانه ها سود ۳۰ درصدی می گیرد؟

وی ادامه داد: چگونه در خارج از کشور سود بانک ها نهایتا سه درصد است اما در کشور ما این سودها حدود ۳۰ درصد است. باید گفت این میزان دریافت سود مردم را به خاک سیاه نشانده است.

تولید داخل امکان رقابت با کالای قاچاق را ندارد

آیت الله مکارم شیرازی گفت: از بانک ها بدتر، موسسات اعتباری هستند که مانند علف هرز همه جا رویده اند و حالا که اموال مردم را گرفته اند و ساماندهی آنها معما شده است.

وی تاکید کرد: دولت باید جلوی قاچاق کالا به کشور را بگیرد زیرا تولید داخل امکان رقابت با کالای قاچاق را ندارد.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از مصداق عمل صالح ایجاد صلح در بین زوج های جوان است و در این میان باید بزرگترهای فامیل بین زوج ها وساطت کنند نه اینکه با یک اختلاف کوچک کار به دادگاه و طلاق کشیده شود. متاسفانه آمار ازدواج در حال کاهش و طلاق در حال افزایش است که نشان می دهد جامعه بیمار است.

راه حل کنترل فضای مجازی فیلتر کردن نیست

مرجع عالیقدر جهان تشیع در ادامه با اشاره به اینکه یکی دیگر از اعمال صالح مبارزه با مفاسد فضای مجازی است، بیان کرد: کسی منکر فواید فضای مجازی نیست اما وقتی از مسیرش منحرف شود می بینیم ۹۰ درصد موجب فساد است.

وی ادامه داد: بارها به مسئولان در این خصوص تذکر داده ایم و صحبت کردیم و معتقدیم راه حل مشکلات فضای مجازی فیلتر کردن نیست و باید کاری کنیم جوانان آلوده فضای مجازی نباشند و در این میان باید مراقبت های لازم انجام شود.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: چگونه است در کشوری مانند آمریکا فضای مجازی کودکان و نوجوانان متفاوت با دیگر اقشار است اما در کشور ما همه چیز در اختیار همه قرار دارد.

رسیدگی به مناطق سیل زده و زلزله زده

مرجع عالیقدر جهان تشیع در ادامه با اشاره به لزوم رسیدگی به مناطق سیل زده و زلزله زده تصریح کرد: رسیدگی به این مناطق و حتی آتش سوزی پلاسکو نباید فراموش شود زیرا عده ای در این حوادث دچار مشکلات متعدد شده اند و دولت و خیرین باید کمک کنند تا این مشکلات حل شود.

وی گفت: به من گزارش رسیده زلزله زدگان اطراف مشهد در خورد و خوراک خود مشکل دارند که با کمک خیران سعی کردیم حداقل ها را برای آنها فراهم کنیم.

 

منبع: مهر

 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
به لطف وجود تلگرام بعد سال ها دوست پیدا کردم
من که خیلی راضی هستم از فضای مجازی بخصوص تلگرام