حسگرهایی که بینایی را به چشمانتان باز می گردانند

کار گذاشتن سنسور‌های بینایی برای بهبود بینایی افراد کم بینا و نابینا، از جمله روش‌هایی است که در اروپا و آمریکا انجام می‌شود و قرار است به زودی در ایران هم از این روش استفاده شود.

حسگرهایی که بینایی را به چشمانتان باز می گردانندبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد میرشاهی استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران از شبکیه به عنوان حساس ترین رکن چشم و موتور محرکه چشم برای تشکیل تصویر نام برد و اظهار کرد: شبکیه از قسمت های حساس چشم است که خیلی زود آسیب می بیند.

این فوق تخصص شبکیه با بیان اینکه ترمیم شبکیه چشم پروسه پیچیده ای دارد، افزود: تکنولوژی هایی که می آید روز به روز در حال تکامل است، به طوریکه کار گذاشتن سنسورهای بینایی برای افراد کم بینا و نابینا، از جمله روش هایی است که در اروپا و آمریکا انجام می شود.

میرشاهی در توضیح این روش، گفت: با کار گذاشتن حسگرهایی روی شبکیه، امواج الکترونیکی به مغز فرد کم بینا ارسال و تصویری از اجسام مقابل چشمان او ساخته می شود که می تواند به بهبود بینایی فرد کمک کند.

وی با اشاره به استفاده از جراحی شبکیه و کار گذاشتن میکروچیپس، افزود: در حال حاضر این روش در اروپا و آمریکا انجام می شود و قرار است به زودی در ایران هم از این روش استفاده کنیم.

این استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه هزینه انجام این روش در خارج از کشور بسيار بالا است، تاکید کرد: قطعا، انجام این روش در داخل کشور به مراتب کمتر خواهد بود.

 میرشاهی با اشاره به اینکه کارهای هماهنگی برای واردات این وسیله با وزارت بهداشت انجام شده است، افزود: قرار است این وسیله آمریکایی از طریق نمایندگی که در اروپا دارد، تهیه شود.

وی ادامه داد: با توجه به همین موضوع، روند اعزام بیماران به خارج از کشور را كم کرده ایم تا بتوانیم در آینده ای نزدیک، این روش درمانی را در داخل انجام دهیم.

گفتنی است؛ بیست و هفتمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران، در روزهای ۱۳ تا ۱۶ آذر ۹۶ در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/

استفاده از حسگر بینایی برای افراد کم بینا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار