قالیباف در مراسم نامگذاری بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی:

هرکجای تاریخ انقلاب اسلامی را بنگریم نام آیت الله هاشمی به چشم می‌خورد / طی این سال‌ها در تهران هم خدمت کردم و هم خطا داشتم

شهردار تهران گفت: هر کجای تاریخ انقلاب اسلامی را که نگاه کنیم بدون شک مجاهدت‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی را مشاهده می‌کنیم.

هرکجای تاریخ انقلاب اسلامی را بنگریم نام ایت الله هاشمی به چشم میخوردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم نام گذاری بزرگراه نیایش به نام مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که عصر امروز در تالار ایوان شمس برگزار شد؛ با بیان اینکه این نامگذاری‌ها برای یادآوری حفظ سرمایه‌های ملی و شخصیت‌های مذهبی ما صورت می‌گیرد، اظهار داشت: خدارا شاکرم که در روز‌های پایانی کارم در مدیریت شهری توفیق نصیبم شد تا بتوانم در این دوره نامگذاری بزرگراه نیایش به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی را انجام دهم.

وی افزود: هر کجای تاریخ انقلاب اسلامی را که نگاه کنیم بدون شک مجاهدت‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی را مشاهده می‌کنیم چراکه رد پای این بزرگ مرد عزیز در همه جا قابل مشاهده است.

شهردار تهران با بیان اینکه در روز‌های مبارزه آیت الله هاشمی من در روستایی در مشهد بودم و بیش از 15 و 16 سال سن نداشتم، گفت: یک سال مانده به پیروزی انقلاب اسلامی بود که من با نام آیت الله هاشمی رفسنجانی و شهدای بزرگواری مثل شهید هاشمی نژاد، کامیاب و علمای دینی و مبارزان آشنا شدم.

قالیباف با بیان اینکه من چندین سال با نام آیت الله هاشمی آشنا بودم، اما هیچ وقت ایشان را از نزدیک ندیده بودم، افزود:، اما در دوران دفاع مقدس توفیق نصیبم شد که از نزدیک شاهد مبارزه ایشان باشم و با روحیه مجاهدت‌های ایشان آشنا شوم.

وی با تاکید بر اینکه در آن زمان ماهی یک بار و در بعضی مواقع هم هر هفته ایشان را مرتب در میدان جنگ می‌دیدم و از نزدیک با هم ارتباط داشتیم، گفت: بدون شک نقش مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران دفاع مقدس نقش بسیار برجسته‌ای بود که هیچ گاه از یاده‌ها نخواهد رفت.

شهردار تهران تاکید کرد: من در آن روز‌ها با روحیه مبارزه، تیز هوشی، مدیریت و دقت بیش از حد ایشان آشنا شدم.

قالیباف با اشاره به اینکه امروز روز ورود آزادگان به کشور است، یادآور شد: امروز سالروز ورود مجاهدانی است که دورانی را در اسارت به سر بردند اگرچه در این میان باز هم نقش آیت الله هاشمی را در نامه نگاری‌ها که با صدام صورت گرفت و منجر به آزادسازی بخشی از کشور، انعقاد قرارداد و ورود آزادگان به کشور شد را مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به زمانی که در کرمانشاه و مرز قصرشیرین خدمت می‌کرد، اشاره کرد و گفت: بنده جزو اولین نفراتی بودم که در این سطح توانستم در مرز عراق و نقطه تبادل مرزی برای ورود آزادگان به کشور حضور پیدا کنم.

شهردار تهران با اشاره به زمانی که در ستاد نیروی زمینی و غرب کشور مسئولیت داشت، افزود: برای ورود آزادگان به کشور تلاش می‌کردیم و آقای هاشمی هم مرتب از تهران پیگیری می‌کردند که شرایط آزادگان چگونه است چراکه ایشان همیشه خواستار این بودند که کار‌ها با دقت و سرعت خوبی انجام شود.

قالیباف با بیان اینکه پس از پایان جنگ در بازسازی مناطق جنگی فعالیت می‌کردم، گفت: مرحوم آیت الله هاشمی نیز از مجلس آمده بودند و در دولت مسئولیت اجرایی داشتند به همین منظور در آن دوره که ایشان در ریاست جمهوی بودند توانستم در بازسازی مناطق جنگی به مردم خدمت کنم اگرچه ایشان هم با حساسیت زیادی بازسازی مناطق جنگی را دنبال می‌کردند.

وی تاکید کرد: کمتر جایی در سازندگی، صنعت، کشاورزی و ... را می‌توان یافت که آثاری از مدیریت و تصمیمات آیت الله هاشمی رفسنجانی مشاهده نشود.

شهردار تهران به ساخت تونل توحید اشاره کرد و گفت: زمانی که می‌خواستیم تونل توحید را بسازیم به مرحله‌ای رسیدیم که دو سوم تونل اجرا شده بود و اظهارات سیاسی زیادی وجود داشت که چرا تونل توحید را می‌خواهید بسازید.

قالیباف ادامه داد: یک روز مرحوم هاشمی من را صدا کردند و به من گفتند از شورای انقلاب به بعد و در دهه هفتاد یکی از موضوعاتی که آن را با جدیت دنبال می‌کردیم حل ترافیک این نقطه از تهران بود حالا که شما شجاعانه تصمیم گرفتید آن را بسازید.

وی با بیان اینکه مرحوم رفسنجانی به من گفتند که تحت تاثیر فشار‌ها قرار نگیرید و محکم بایستید تا این کار را انجام دهید، تصریح کرد: زمانی که فشار‌ها زیاد شد، آیت الله هاشمی یک روز من را صدا زدند و گفتند که می‌خواهم تونل توحید را از نزدیک مشاهده کنم به همین منظور در کنار ایشان از مراحل ساخت تونل بازدید کردیم.

شهردار تهران با بیان اینکه آیت الله هاشمی به هر پروژه‌ای که می‌آمد خستگی از تن ایشان بیرون می‌رفت، افزود: در این سال‌ها من در بیش از 100 پروژه در اقصی نقاط کشور در کنار ایشان حضور داشتم.

قالیباف با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در عرصه سیاسی آیت الله هاشمی از استوانه‌های این کشور هستند، گفت: امیدوارم همیشه ما قدرشناس زحمات ایشان باشیم.

وی با اشاره به دست نوشته مرحوم آیت الله هاشمی مبنی بر اینکه من یک روستا زاده هستم و هم خدمت کردم هم خطا، تاکید کرد: من هم در شهر تهران هم خدمت کردم و هم خطا به همین منظور امیدوارم مردم خطا‌های ما را به بزرگواری خودشان ببخشند و عزیزان آینده هم این خطا‌ها را تکرار نکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار