اختلافات بین سیاسیون و مرجعیت دینی ، شکست نهضت ملی کردن نفت را در پی داشت

امام جمعه ایلام در خطبه های این هفته نماز جمعه ایلام به سالروز کودتای 28 مرداد سال 1332 اشاره کرد و یادآور شد:اختلاف بین سیاسیون و مرجعیت دینی باعث شکست نهضت ملی کردن نفت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی اظهار کرد: نهضت ملی کردن نفت با همکاری و همدلی آیت الله کاشانی به عنوان یک مرجع دینی و دکتر مصدق به عنوان یک فرد سیاسی و مسئول و حمایت های مردمی شکل گرفت.


وی افزود: در آستانه پیروزی این جنبش ، انگلستان به عنوان دشمن اصلی ان نهضت احساس خطر کرد و با استفاده از حربه تفرقه افکنی بین مرجعیت دینی و سیاسیون و دلسرد کردن مردم آنها را از هدف اصلی دور ساخت نهضت نفت شکست خورد.


وی افزود: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی نیز عده ای در تلاش برای شکست نهضت امام راحل بودند اما با تیزبینی، درایت امام خمینی(ره) و نفوذ کلام و جایگاه رفیع و معنوی ایشان در بین مردم این توطئه ها بر علیه انقلاب نوپای ایران اسلامی با شکست مواجه شد.


وی بیان کرد: در ایران اسلامی نیز آنچه موجب سرخوردگی و یاس دشمنان شده عواملی چون توکل بر خداوند، وجود امدادهای غیبی، حق طلبی و حق گرایی، آرمان و ارزش طلبی، انسجام، اتحاد و استقامت رهبری، مردم ومسئولان است.


امام جمعه ایلام گفت: پیروزی ارتش حزب الله لبنان در جنگ 33 روز علیه رژیم اسرائیل که هیمنه پوشالی این رژیم را به عنو ان چهارمین قدرت نظامی دنیا در هم شکست برگرفته از آرمان های ایران اسلامی و الگو گیری حزب الله از مقاومت انقلاب اسلامی ایران در برابر ناملایماتی چون جنگ تحمیلی و تحریم ها و تهدیدها بود.


وی گفت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی نیز عده ای در تلاش برای شکست نهضت امام راحل بودند اما با تیزبینی، درایت امام خمینی(ره) و نفوذ کلام و جایگاه رفیع و معنوی ایشان در بین مردم این توطئه ها بر علیه انقلاب نوپای ایران اسلامی با شکست مواجه شد.


امام جمعه ایلام ایلام گفت: پیروزی ارتش حزب الله لبنان در جنگ 33 روز علیه رژیم اسرائیل که هیمنه پوشالی این رژیم را به عنو ان چهارمین قدرت نظامی دنیا در هم شکست برگرفته از آرمان های ایران اسلامی و الگو گیری حزب الله از مقاومت انقلاب اسلامی ایران در برابر ناملایماتی چون جنگ تحمیلی و تحریم ها و تهدیدها بود.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام همچنین به شهادت عاشورایی شهید حججی اشاره کرد و گفت: شهادت غریبانه حسین‌وار محسن حججی، بار دیگر فضای کشور را کربلایی و عاشورایی کرد، پیکر بی سر او یک حماسه تاریخی که حاکی از ایثار، شهادت، جوانمردی شجاعت بود برای ملت بزرگ ایران رقم زد.


حجت الاسلام لطفی اضافه کرد: همسر گرامی‌ این شهید والا مقام نیز تعریف جدیدی از حیات طیبه و عبادت و بندگی ارائه داد این شیرزن جوان نجف‌آبادی وقتی که تن بی‌سر همسرش را دید زینب‌وار ندای (ما رایت الا جمیلا) فریاد کرد.


وی ادامه داد: این پهلوان عرصه جهاد در شهادت یکی از مصادیق بارز رویش‌های انقلاب از تبار امام خمینی و از یاوران رهبر فرزانه انقلاب و از تربیت یافتگان مکتب سرخ حسینی است، شهید محسن حججی از نسل چهارم انقلاب خونین خمینی کبیر است.


امام جمعه ایلام در ادامه عملکرد برخی جربان های سیاسی مخالف ولایت فقیه را تحلیل کردو گفت: اسیب رساندن به انقلاب و نظام اسلامی و وابستگی ایران به امریکا هدف این جریان های داخلی است.

 

انتهای پیام/ع

خطبه های این هفته نماز جمعه ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.