سطح بهره مندی سازمان انتقال خون از امتیازات طرح سلامت پایین تر است

مدیر کل سازمان انتقال خون آذربایجان غربی گفت:سطح بهره مندی سازمان انتقال خون از امتیازات طرح سلامت پایین تر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛مجتبی قهرمان رضاییه مدیر کل سازمان انتقال خون آذربایجان غربی در ارتباط با تحول صورت گرفته در مجموعه انتقال خون بعد از اجرای طرح تحول سلامت، اظهار داشت: در طرح تحول سلامت سطح بهره‌مندی سازمان انتقال خون از امتیازات این طرح کم بود برای مثال در این طرح حقوق کارکنان و دکترهای این سازمان تغییر چندانی نکرد و برای همین منظور رغبت و تمایل افراد برای کار در این مجموعه کم است که باید در این زمینه یکسان‌سازی حقوق انجام بگیرد.


مجتبی قهرمان رضاییه با بیان اینکه بسیاری از فارغ‌التحصیلان به دلیل درآمد پایین انتقال خون از کار در این مجموعه امتناع می‌ورزند، افزود:  سال گذشته با همه این مشکلات اقداماتی صورت گرفت که این تفاوت حقوق بین دکترهای سازمان انتقال خون با سایر دکترهای شاغل در زیرمجموعه‌های وزارت بهداشت تا حدودی کم شد ولی این امر باز هم جای کار دارد تا کسانی که واقعا در این سازمان کار می‌کنند حداقل به کمترین حق خود برسند که بهره‌مندی از درآمد متعارف یکی از آن موارد هست.


مدیر کل سازمان انتقال خون آذربایجان غربی با اشاره به سایر مشکلات اداره کل خون استان، ادامه داد: از آنجایی که پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌های استان وجود ندارد باید برای انتقال خون در بین این شهرستان‌ها از خودروهای عملیاتی مجهز برای نگه داشتن خون به صورت استاندارد استفاده کرد که متاسفانه در این مورد انتقال خون استان با کمبود خودرو مواجه است.


وی افزود: اتوبوس سیار اداره کل انتقال خون آذربایجان‌غربی به دلیل آنکه سال‌ها از زمان ساخت آن گذشته مستهلک شده است بنابراین از علوم پزشکی درخواست داریم تا نسبت به تهیه اتوبوس و خودروهای عملیاتی، این اداره را یاری کند تا هر چه بهتر به مردم استان خدمت‌رسانی صورت بگیرد.


قهرمان با بیان اینکه در شهرستان‌ها به دلیل پایین بودن نرخ جمعیت و کمبود امکانات بسیاری از افراد بومی تحصیلکرده در رشته‌های مرتبط با پزشکی به مرکز استان و شهرهای بزرگ مهاجرت می‌کنند، گفت: باید شرایط مناسبی در شهرستان‌ها از نظر تامین تجهیزات و امکانات در مراکز درمانی و بهداشتی صورت بگیرد و درآمد کافی برای این افراد در نظر گرفته شود تا به وسوسه کسب درآمد بیشتر به شهرهای بزرگ مهاجرت نکنند بلکه در شهر و دیار خود به مردم خویش خدمت ارائه دهند.


وی اظهار کرد: نه تنها افراد دارای خال‌کوبی و تتو نمی‌توانند تا یک سال و شاید بیش‌تر خون اهدا کنند بلکه افرادی هم که برخی شرایط را برای اهدای خون ندارند باید بعد از انجام تست و حداقل بعد از گذشت زمانی اقدام به این کار بکنند.


مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی با اشاره به افرادی که نمی‌توانند خون اهدا کنند، بیان داشت: افراد سالمند بالای ۶۰ سال، افرادی که داروهای خاص مصرف می‌کنند، افراد مبتلا به بیماری‌های خاص و واگیردار، افراد مبتلا به آلودگی‌های ویروسی و ... از جمله کسانی هستند که شرایط لازم برای اهدای خون را ندارند.

انتهای پیام/م

 

در طرح تحول سلامت سطح بهره‌مندی سازمان انتقال خون از امتیازات این طرح کم  است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.