مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی خبر داد:

کاهش ۱۳.۹ درصدی آمار ازدواج در آذربایجان غربی

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی از کاهش ۱۳.۹ درصدی آمار ازدواج در آذربایجان غربی خبر داد.

محمد حیرت انگیز مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛از ثبت ۹ هزارو ۹۹۱ واقعه ازدواج در 4ماه اخیر خبر داد و افزود: این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۱هزار و ۱۳۸۸ واقعه بود.


  حیرت انگیز با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های سامانه ثبت ازدواج و طلاق در سال ۹۵ حدود ۳۳ هزار و ۳۲۹ ازدواج در اسناد ثبت ‌شده داریم اظهارداشت: این میزان در سال ۹۴ برابر ۳۲ هزار و ۷۲۶ نفر بوده و این آمار نشان از رشد ۱.۷ درصدی ازدواج در استان را نشان می‌دهد.


وی ادامه داد: در سال ۹۵ میانگین سن ازدواج زنان ۲۳.۴ درصد بوده است که از این میزان شهرستان پلدشت بیشترین و شهرستان‌های شوط و چالدران کمترین میانگین سن ازدواج را به خود اختصاص داده‌اند.


حیرت‌انگیز افزود: نرخ ازدواج ثبت‌شده برای کل استان آذربایجان غربی ۱۰.۱ واقعه در هزار نفر استان است که شهرستان چایپاره بیشترین و پلدشت کمترین نرخ را به خود اختصاص داده‌اند.


وی اضافه کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت کل استان آذربایجان غربی ۳میلیون و ۲۶۵ هزار و ۲۱۹ نفر است که حدود ۴ درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده که از این تعداد ۵۰.۷ درصد جمعیت آذربایجان غربی را مردانو ۴۹.۳ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.


مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان غربی بابیان اینکه بیشینه نرخ ازدواج به شهرستان تکاب و کمینه نرخ ازدواج به شهرستان پلدشت مربوط می‌شود.


وی افزود: میانگین سن ازدواج مردان ۲۸.۳ سال است که بیشینه سن ازدواج مردان با ۲۹.۳ سال مربوط به شهر ارومیه و کمینه سن ازدواج با ۲۶.۱ سال مربوط به شهرستان پلدشت است همچنین میانگین سن ازدواج زنان در استان ۲۳.۷ سال است که بیشینه سن ازدواج برای زنان مربوط به شهرستان بوکان با ۲۵.۲ سال و کمینه سن ازدواج برای زنان شهرستان‌های شوط و پلدشت با ۲۱.۸ سال ثبت شده است.

انتهای پیام/م

 

 

ثبت 9هزارو991واقعه ازدواج در 4ماه اخیر در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.