سردار کامرانی صالح خبر داد

تلاش پلیس البرز برای صدور رای قطعی در پرونده کلان قاچاق کالا/ بازگشت بیش از یک هزار میلیارد ریال به بیت المال

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: تلاش های بی‌وقفه مأموران پلیس و احراز قاچاق بودن یک محموله وارداتی، به صدور رای قطعی در پرونده کلان ملی و بازگشت مبلغ یک هزار و 178 میلیارد و 640 میلیون ریال به بیت المال منجر شد.

تلاش پلیس البرز برای صدور رای قطعی در پرونده کلان قاچاق کالا/ بازگشت بیش از یک هزار میلیارد ریال به بیت المالبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان البرز اظهار داشت: در پی اجرای طرح های نامحسوس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان اشتهارد در راستای شناسایی باندهای کلان قاچاق کالا و مقابله با قاچاقچیان، ماموران از طریق گزارش‌های منابع اطلاعاتی از وجود یک سوله محموله قاچاق مطلع شدند.

وی گفت: در بررسی های تکمیلی ماموران محرز شد که یک شرکت «ارائه دهنده خدمات پس از فروش» در پوشش وارد کننده اجزاء و قطعات لوازم خانگی به صورت غیر قانونی اقدام به وارد کردن کالا به صورت کامل و بسته بندی شده از یک کمپانی خارجی کرده، در حالی که شرکت مذکور طبق اسناد ارائه شده صرفا مجوز واردات اجزا و قطعات لوازم خانگی را داشت.

سردار کامرانی صالح اظهار داشت: در بازرسی از سوله مذکور 48 هزار و 793 دستگاه انواع لوازم خانگی قاچاق با برند کمپانی مربوطه به ارزش 168 میلیارد و 377 میلیون ریال کشف و در بررسی های تکمیلی مشخص شد، علاوه بر ورود کالاها به صورت غیر قانونی از سوی شرکت مذکور ، برند کمپانی نیز در شبکه های ماهواره به صورت گسترده تبلیغ می شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با توجه به اثبات جرم مدیر عامل شرکت در این پرونده، بازجویی از نامبرده در چندین نوبت آغاز شد که در تمامی مراحل با ارائه مدارکی دال بر مطابقت اسناد، پرونده به نتیجه قطعی نرسید تا این که در نهایت با تحقیقات تخصصی ماموران این اداره و ارائه اسناد و مدارک به دادگاه مبنی بر قاچاق بودن کالاهای مکشوفه و احراز عدم انطباق اسناد ارائه شده از سوی مدیر عامل شرکت با اسناد گمرکی و طرح موضوع در دادگاه، اداره کل تعزیرات حکومتی استان البرز رای قطعی به قاچاق بودن کالاها را صادر کرد .

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: با تلاش های بی وقفه و شبانه روزی ماموران پليس آگاهی استان البرز در مجموع مبلغ یک هزار و 178 میلیارد و 640 میلیون ريال به بيت المال بازگردانده شد.

انتهای پیام/

صدور رأی قطعی برای پرونده قاچاق کالا در استان البرز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار