بی‌بی‌سی: بعید است کناره‌گیری‌ها در تیم ترامپ، به بهتر شدن اوضاع کاخ سفید کمک کند

خبرنگار بی‌بی‌سی با اشاره به کناره‌گیری استراتژیست ارشد رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد بعید است استعفا‌ها در واشنگتن، به بهتر شدن اوضاع کاخ سفید کمک کند.

بی‌بی‌سی: بعید است کناره‌گیری‌ها در تیم ترامپ، به بهتر شدن اوضاع کاخ سفید کمک کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرنگار شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی گفت استیو بنن، استراتژیست جنجالی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برکنار شده است، اما بسیاری بعید می‌دانند که رفتن او هم به بهتر شدن عملکرد کاخ سفید بینجامد.

بنن از شخصیت‌های بانفوذ در کارزار انتخاباتی ترامپ بود، اما به سبب روابطش با فعالان راست افراطی مورد انتقاد قرار گرفته بود. او اکنون به مسئولیت قبلی خود به عنوان رئیس پایگاه اینترنتی خبری راستگرای «برت بارت نیوز» بازگشته است.

خبرنگار بی‌بی‌سی در واشنگتن در گزارش خود گفت: کار هر کس نبود که در کاخ سفید بحران زده جنجالی‌ترین شخصیت باشد؛ اما استیو بنن از پس این کار برآمده است. او پس از ماه‌ها تنش در میان کارکنان کاخ ریاست جمهوری آمریکا، از جمع آن‌ها رفته است. کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «جان کلی، رئیس کارکنان دفتر ریاست جمهوری، و استیو بنن هر دو روز جمعه به این نتیجه رسیدند که این آخرین روز او (در کاخ سفید) خواهد بود. ما از خدمات وی سپاسگذاریم و برای او بهترین را آرزو داریم.»

این خبرنگاز افزود: همه چیز دوستانه به نظر می‌رسد، اما استیو بنن در طول مدت حضورش در کاخ سفید با بسیاری از همکارانش سرشاخ شده بود. او قبلا مدیر یک خبرگزاری بود که به بلندگوی جریان راست‌افراطی تبدیل شد. همه می‌گویند او نقش بزرگی در راهبردی داشت که به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پارسال انجامید. این راهبرد بر ملی‌گرایی و تاکید بر اینکه کشور را باید بازپس گرفت تکیه داشت.

خشونت‌های مرتبط با تجمع راستگرایان افراطی در شارلوتسویل ایالت ویرجینیا بار دیگر این اتهام را در کانون توجه قرار داد که استیو بنن به عنوان استراتژیست رئیس جمهور آمریکا با ملی‌گرایان همدلی‌های بسیار دارد. دونالد ترامپ چند روز قبل کوشید این نگرانی را از بین ببرد.

او درباره استیو بنن گفت: «من او را دوست دارم. او مرد خوبی است. او نژادپرست نیست. این را از من بپذیرید. او آدم خوبی است.»

خبرنگار بی‌بی‌سی افزود: با گذشت کمتر از ۷ ماه از پیروزی ترامپ، مشاور امنیت ملی، سخنگوی مطبوعاتی، رئیس کارکنان و حالا استراتژیست اصلی وی از این جمع خارج شده‌اند. ممکن است چنین به نظر برسد که ترامپ حالا یک شخصیت تنهاست. برکناری استیو بنن یک پیروزی برای کسانی است که می‌خواهند عناصر افراطی را از جمع اطرافیان رئیس جمهور بیرون کنند، هر چند شاید خیلی طول بکشد که بسیاری قانع شوند که این رفتن‌ها به بهتر شدن روند کار کاخ سفید خواهد انجامید.

انتهای پیام/

ابراز تردید بی‌بی‌سی از بهتر شدن اوضاع کاخ سفید پس از برکناری‌های اخیر در واشنگتن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار