توسعه زیرساخت های ارتباطی به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: پروژه های راهسازی ایلام برای اربعین با سرعت در حال انجام است.

توسعه زیرساخت های ارتباطی به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،سید کمال الدین میرجعفریان بیان کرد: هم اکنون در چند نقطه استان ایلام پروژه های بزرگی برای توسعه زیرساخت های ارتباطی استان به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین در حال انجام است.

وی اظهارکرد: مهمترین محور ارتباطی استان یعنی مسیر ایلام-مهران با پیشرفت مناسب در چهار خطه شدن است، عملیات اجرایی این محور در سه قطعه تعریف و اجرایی شده است قطعه اول از روستای مهدی آباد تا تقاطع ماربره با قراردادی بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان اردیبهشت ماه سال جاری به مدت ۱۸ ماه منعقد شده است، این قطعه سخت ترین قسمت مسیر را تشکیل می دهد و شامل یک تونل و پل های بزرگ و کوچک و عملیاتهای خاکی سنگینی است و تا کنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

میرجعفریان افزود: یک قطعه دیگر از تقاطع ماربره تا تقاطع صالح آباد با قراردادی بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان از بهمن ماه سال گذشته به مدت ۱۸ ماه منعقد شدهه و تاکنون ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان  عنوان کرد: قطعه سوم از تقاطع صالح آباد تا تقاطع سد شهیدآل اسحاق را شامل می شود که قرارداد آن به مبلغ ۷۸ میلیارد تومان از آبان ماه سال گذشته به مدت ۱۸ ماه منعقد شده و تا کنون ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد این قطعه از پل کنجانچم تا تقاطع سد شهید آل اسحاق به دو جاده مجزا تفکیک می شود و شامل پل های بزرگ و کوچک متعدد و حجم عظیمی خاکبرداری و خاکریزی است.

میر جعفریان ادامه داد: اولویت جبهه کاری این پروژه ها رفع نقاط پر حادثه و گره های ترافیکی محور تا اربعین سال جاری است و پیش بینی می شود تا اربعین امسال حدود ۳۰ کیلومتر این محور به صورت چهارخطه زیر بار ترافیک قرار گیرد.

انتهای پیام/ د

توسعه راه های ارتباطی به منظور تسهیل در تردد در ایام اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.