افزایش تسهیلات صادرات گمرک یزد

مدیرکل گمرک یزد گفت: کالای وارده در گمرک یزد حداکثر ظرف 3 روز ترخیص می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مهرداد پیرحیاتی مدیرکل گمرک یزد گفت:  اگر مدارک و اسناد کامل باشد،کالای وارده در گمرک یزد حداکثر ظرف 3 روز ترخیص می شود.

پیرحیاتی در سخنان خود بسته حمایتی گمرک و تسهیلات ویژه برای صادرات را ارائه داد وگفت: امروز کلیه فرآیندها و تشریفات گمرکی در گمرک یزد الکترونیکی شده است و گمرک یزد یک گمرک الکترونیک است.

وی گفت:کالای وارده گمرک یزد در گذشته و پیش از راه اندازی سامانه های الکترونیکی در طی 26 روز انجام می شد.

پیرحیاتی خاطرنشان کرد: کالائی که پیش از این در مدت 7 روز به خارج از کشور ارسال می شد اکنون در گمرک یزد به واسطه سامانه های الکترونیکی در کمتر از 3 ساعت صادر می شود.

مدیرکل گمرک یزد با اشاره به  افزایش تسهیلات صادراتی گمرک در هفته های اخیر افزود: بر این اساس محموله اظهارنامه های صادراتی با کنترل سطح یک ،سبز، و دو ،زرد، و یا اظهارنامه های صادراتی متقاضی ارزیابی در محل نیازی به ورود به گمرک مبدا ندارند و مستقیم به مرزهای خروجی هدایت می شوند.

پیرحیاتی افزود: همچنین در تسهیلات جدید فرآیند توزین که پیش از این در گمرک مبدا انجام می شد و معطلی فراوانی برای کامیون ها ایجاد کرده بود، نیز حذف شده است، آنها می توانند پس از بارگیری از انبار بدون معطلی ، مستقیما به مرزهای خروجی حرکت کنند.

وی تاکید کرد: در این اقدام جدید گمرک ایران دو فرآیند کارشناسی و ارزیابی ادغام شده است و بررسی اظهارنامه ها در یک مرحله انجام می شود.

روسای تشکل های صنعتی و تولیدی، کارآفرینان و صادرکنندگان برتر کشور از گمرک بازدید و در نشست صمیمانه با مدیرکل گمرکات یزد شرکت کردند.

در ابتدای این نشست نصراله شریف فرد، نائب رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور با بیان اینکه گمرک یزد همیشه همراه و همگام صنعت است، گفت: از تلاش های مدیرکل گمرکات یزد برای رفع مشکل واحدهای تولیدی و صادرکنندگان کاشی و سرامیک تشکر کرد.

انتهای پیام/ ی

افزایش تسهیلات صادرات گمرک یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار