علیجانی در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو؛

بیطرف برای چالش‌های پیش‌روی وزارت نیرو برنامه دارد

نماینده تهران گفت: بیطرف از تمامی مشکلات و چالش‌های پیش‌روی وزارت نیرو مطلع است و برای آنها برنامه دارد.

در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو؛به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن علیجانی نماینده تهران،ری، شمیرانات و اسلامشهر در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با حبیب‌الله بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو، اظهار داشت: نگاه به آب نباید سیاسی، قومی، استانی یا منطقه‌ای باشد باید به آب نیز مانند سایر منابع انرژی نگاهی ملی داشت، کما اینکه تصمیم‌گیری‌های اساسی در حوزه آب بر عهده دولت و مجلس است اما نباید در کنار منابع غنی آب زمینی تشنه و سوخته قرار گیرد همانگونه که نباید مردم ساکن سرزمینی سرشار از نفت بر خاک سیاه نشسته و فقط و فقط نظاره‌گر آبادانی و کاخ نشینی سایر مناطق از منابع‌شان باشند.

علیجانی افزود: ما هم اکنون با بحران‌ آب در کشور مواجه هستیم اما بحران بزرگتر از آن بحران مدیریت آب است؛ هم اکنون متوسط بارندگی درازمدت سالانه کشور حدود 242 میلی‌متر می‌باشد که کمتر از یک سوم میانگین بارش جهانی است.

وی تصریح کرد: آقای مهندس بیطرف انسانی اخلاق مدار، متعهد به نظام و آرمان‌های آن و همسو با دولت، متخصص و دارای کارنامه موفق و سوابق مدیریتی خوب است که می‌تواند بحران آب را به نحو احسنت مدیریت کند.

علیجانی عنوان کرد:‌ ایجاد تأسیسات زیربنایی، فراهم آ‌وردن امکانات و بستر لازم برای تحقق توسعه ملی در زمان وزارت وی با سرعت زیادی پیش رفت.

موافق وزیر پیشنهادی نیرو اضافه کرد: آقای بیطرف از تمامی مشکلات و چالش‌های پیش روی وزارت نیرو مطلع است و برای آنها برنامه دارد. ارتقای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی با تداوم حمایت‌ها از محققان و تولید کنندگان داخلی و حمایت از ایجاد نهادهای فنی مهندسی و مدیریت پروژه و انتقال دانش فنی در ساخت نیروگاه‌های آ‌بی، گازی که راندمان کار را بالا می‌برد و مشکلات زیست محیطی را کمتر می‌کند از برنامه‌های وی است.

این نماینده مجلس در پایان خاطر نشان کرد: در سراسر کشور با وجود بیابان‌های وسیع استفاده از انرژی خورشیدی می‌تواند بسیار به صرفه باشد، برنامه بیطرف بسیار جامع است برنامه ارائه شده از سوی او نشان دهنده تسلطش در برنامه ششم و اسناد بالادستی است، وزارت نیرو یک وزارتخانه زیربنایی است اگر بخواهیم کشاورزی و گردشگری به عنوان دو رکن پیشران اقتصاد کشور پا بگیرند بدون آب و آبادانی میسر نیست.

 انتهای پیام/

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی نیرو

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۰:۴۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
عجب
آخرین اخبار