دبیر هیأت پرورش اندام استان اصفهان گفت: سوم تا ششم شهریورماه، تیم منتخب استان برای مسابقات انتخابی تیم ملی حضور خواهد یافت و امیدواریم مانند هر سال حداقل 3 نماینده از استان اصفهان در تیم ملی حضورداشته باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی محمدی  اظهار داشت: در دو روز پنجشنبه و جمعه مسابقات پرورش اندام، بادی کلاسیک و فیزیک، قهرمانی باشگاه‌های استان اصفهان برگزار شد که این مسابقات در سال دو بار انجام می‌شود و این بار این مسابقات با هدف تشکیل تیم منتخب استان و اعزام به مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی برگزار شد.

وی در ادامه گفت: روز اول مسابقات به رشته پرورش اندام و روز دوم مسابقات به رشته‌های بادی کلاسیک و فیزیک اختصاص یافت که این مسابقات در سه رده سنی جوانان، بزرگ‌سالان و پیشکسوتان برگزار شد و 158 ورزشکار در قالب 34 تیم از شهرستان‌ها و باشگاه‌های مختلف حضور یافتند که در پایان تیم‌های اول تا سوم مشخص شدند.

دبیر هیأت پرورش اندام استان اصفهان با بیان اهمیت تجلیل از قهرمانان، تصریح کرد: از مهدی عبدلوند قهرمان مچ‌اندازی جهان با اهدای یک نیم‌سکه طلا تجلیل شد و همچنین از دو قهرمان خود در مسابقات 2017 مغولستان تقدیر کردیم که علی عرب قهرمان و رسول داوری نایب‌قهرمان این مسابقات بودند و با اهدای یک سکه طلا، از آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

وی با اشاره به انتخاب هیأت پرورش اندام استان اصفهان به‌ عنوان هیأت برتر از بین 31 استان کشور از طرف فدراسیون پرورش اندام، خاطرنشان کرد: به همین خاطر از کسانی که در این هیأت تلاش کردند تا چنین جایگاهی کسب شود، تقدیر و تشکر کردیم؛ سوم تا ششم شهریورماه، تیم منتخب استان برای مسابقات انتخابی تیم ملی حضور خواهد یافت و امیدواریم مانند هرسال حداقل 3 نماینده از استان اصفهان در تیم ملی حضور داشته باشند که یکی از نقاط قوت هیأت استان، برگزاری مرتب مجمع‌های سالیانه است.

محمدی با تشریح تفاوت‌های سه رشته پرورش اندام، فیزیک و بادی کلاسیک، عنوان کرد: پرورش اندام از همان ابتدا بوده و به معنای حجم زیاد عضلات و درشت بودن است، در حالی‌ که بادی کلاسیک یعنی بدن استانداردتر و متوازن‌تر که نیاز به حجم زیاد عضلات ندارد و فقط بدن شکیل و زیبا مهم است؛ بخش فیزیک نیز به‌تازگی به مجموعه پرورش اندام اضافه‌شده است که در این رشته فقط زیبایی و نمایش بالاتنه ورزشکاران مهم است و نیاز به حجم زیاد و رژیم‌های سخت نیست و هدف فدراسیون جهانی از این رشته، عدم مصرف داروهای مکمل بوده است.

وی تقویت روحیه پهلوانی و اخلاق را یکی از رویکردهای مهم هیأت پرورش اندام استان دانست و مطرح کرد: در هفته کرامت به یاد شهدای شاخص و ورزشکار استان، 12 عدد نهال در ساختمان هیأت پرورش اندام استان کاشتیم که با این قبیل اقدامات منش و روحیه پهلوانی را نشر می‌دهیم؛ قهرمانی به‌ زور و درشت بودن و قوی بودن نیست و منش افراد و اخلاق پهلوانی افراد مهم است.

محمدی در پایان گفت: از همین رو اکثر مسابقات و جام‌هایی که برگزار می‌کنیم به نام شهدا و پیشکسوتان برگزار می‌شود تا ورزشکاران این بزرگواران را فراموش نکنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار