کشف آثار جدید در تپه چیغاب حوزه شهرستان دهلران

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دهلران از کشف آثار جدیدی در تپه چیغاب در حوزه این شهرستان خبر داد .

کشف آثار جدید در تپه  چیغاب حوزه شهرستان دهلران

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان دهلران بیان کرد : با توجه به وسعت و گستردگی حوزه جغرافیایی شهرستان دهلران که بیش از یک سوم خاک استان ایلام را شامل می شود و اینکه برنامه جامع بررسی و شناسایی آثار تاریخی در این حوزه مهم تاریخی و فرهنگی صورت نگرفته بنابراین هر روز شاهد کشف و معرفی آثار جدیدی هستیم.

فرج فاضلی اظهارکرد : تپه تاریخی در حوزه رودخانه فصلی چیغاب بخش موسیان روستای جلیزی پایین موسوم به تپه چیغاب از آثاری است که به تازگی شناسایی شده و توسط یگان حفاظت و اعضای انجمن محلی حفاظت می شود .

فاضلی افزود: این تپه که دارای پراکندگی سفال و مواد فرهنگی می باشد مربوط به دوران پیش از تاریخ روستانشینی قدیم و میانه می باشد .

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان دهلران ضمن بیان اینکه این تپه با توجه به نزدیکی به رودخانه چیغاب از اولین سکونتگاه ها می باشداظهار داشت : انبارهای ذخیره غلات در روستای گلسیری که به طرز بسیار زیبایی احداث شده اند از دیگر آثار کشف شده می باشد .

انتهای پیام/ د

کشف آثار جدید تاریخی در دهلران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.