افراد در صورت مشاهده کودکان خیابانی آنها را به مراکز بهزیستی استان معرفی کنند تا ساماندهی امور آنها دنبال شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛  رضا سلیقه با بیان اینکه کودکان خیابانی مکانی برای زندگی ندارند، اظهار کرد: مراکز مشخصی تعیین شده است تا این افراد را پذیرش و ساماندهی کنند چرا که این کودکان همانند دیگران باید از امتیازات لازم از جمله تحصیل، رفاه و امنیت برخوردار باشند.

وی با تاکید بر اینکه کودکان محروم از تحصیل به آموزش و پرورش معرفی می‌شوند، اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم از این افراد حمایت کنیم باید دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف استان مشارکت لازم را داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان قم از ساماندهی 290 کودک خیابانی در سال گذشته یاد کرد و گفت: افراد در صورت مشاهده کودکان خیابانی آنها را به مراکز بهزیستی استان معرفی کنند تا ساماندهی امور آنها دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: کودکان بدون سرپرست و حامی در خیابان‌ها هیچ امنیت و رفاهی ندارند به همین علت می‌توانند عاملی برای ناهنجاری‌های مختلف باشند.

سلیقه با اشاره به اینکه مردم باید نگاه متفاوتی نسبت به افراد نیازمند جامعه داشته باشند، تصریح کرد: داشتن نگاه حمایتی نسبت به کودکان خیابانی سبب می‌شود که آنها کمتر به سمت کارهای خلاف و نادرست سوق داده شوند چرا که اگر آنها احساس کنند از جامعه دور هستند زندگی خود را با تفکر نادرستی می‌سازند و در آینده مشکلات بسیاری را به دنبال خواهند داشت.

انتهای پیام/ت

لزوم معرفی کودکان خیابانی به مراکز بهزیستی استان قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار