کره شمالی، آمریکا را به دخالت در امور داخلی کشورهای آمریکای لاتین متهم کرد

کره شمالی درخواست واشنگتن از کشور‌های آمریکای لاتین برای قطع روابط با پیونگ‌یانگ را دخالت در امور داخلی این کشور‌ها دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی روز شنبه درخواست آمریکا را از برخی کشور‌های آمریکای لاتین برای قطع مناسبات تجاری و دیپلماتیک با پیونگ‌یانگ محکوم کرد و این درخواست را نقض قوانین بین‌المللی خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی در گفتگو با خبرگزاری رسمی این کشور اعلام کرد درخواست اخیر آمریکا از کشور‌های آمریکای لاتین، مداخله در امور داخلی کشور‌های خارجی و نقض نظم و قوانین بین‌المللی است.

او افزود این اقدام نهایت خودخواهی و خودبینی آمریکا را نشان می‌دهد که سعی در تامین منافع خود با قربانی کردن دیگر کشور‌های جهان دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی ضمن درخواست از کشور‌های آمریکای لاتین برای مخالفت با این درخواست آمریکا اعلام کرد همه کشور‌ها در صورت تبعیت یا تایید تلویحی تحریم‌های مورد حمایت آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل، قربانی مداخله‌های این کشور در امور داخلی خود خواهند شد.

این مقام کره شمالی همچنین خاطرنشان کرد پیونگ‌یانگ مناسبات دوستانه خود را با بسیاری از کشور‌های جهان بر اساس اصل مبتنی بر صلح و دوستی گسترش خواهد داد.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، اواسط ماه اوت در سفر به سانتیاگو -پایتخت شیلی- آشکارا از این کشور، برزیل، مکزیک و پرو خواست همه مناسبات خود را با کره شمالی قطع کنند.

شورای امنیت سازمان ملل نیز به منظور کاهش صادرات کره شمالی به یک سوم و محروم کردن این کشور از امکانات مورد نیاز برای گسترش برنامه هسته‌ای خود، تحریم‌های جدیدی را علیه این کشور اعمال کرد.

انتهای پیام/

کره شمالی درخواست واشنگتن از کشورهای آمریکای لاتین را دخالت در امور داخلی این کشورها توصیف کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
ایران باید تمام مناسباتشو در همه زمینه ها با دولت و ملت شرافتمند و مستقلی که نمی خوان زیر بار استکبار جهانی باشن رو گسترش بده
Germany
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
درود بر کره شمالی.
واقعا آزادگی و استقلال و شرافت زیادی دارن این مردم و رهبر کره شمالی.
آخرین اخبار